Fixie-king.dk

Forum for cykelbude og andre cykelfetichister
Dato og tid er 15. dec 2018 06:34

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Dispatcher

Alt information jeg kan Google mig til (samt fremsøge på dette og andre fora) i relation til mini v bremser omhandler deres præstationer med brifters og andre dropstyr bremsegreb.

Imidlertid agter jeg at afprøve mini v bremser på en cykel med flatbar bremsegreb, mere præcis Shimano BL-R550, som er med shortpull og fungerer aldeles udmærket med dual pivot caliper bremser. Jeg råder også over et sæt Shimano BL-R780, som er optimeret til Shimano's Super SLR kabeltræk (105 5700, Ultegra 6700, DA 7900) hvis nogen evt. har afprøvet nogle af disse serier.

Jeg er opmærksom på at mængden af kabeltræk står i relation til bremsearmenes længde, og at armlængde divergerer fra mærker og modeller.

Helt konkret hører jeg meget gerne om praksiserfaringer med specifikke modeller af mini v bremser, som FK-brugere har afprøvet med flatbar bremsegreb.

Jeg er selvfølgelig villig til at ændre mine greb hvis nogen kan anbefale en særskilt kombination der fungerer godt.

Jeg har på basis af flere anmeldelser et godt øje til TRP CX 8.4 - så hører gerne om erfaringer med dem.

NB. Ordinære v bremser samt Magura HS33 er desværre udelukket i nærværende sammenhæng grundet karambolage med bagagebærer.

På forhånd tak.

Urban Legend
Brugeravatar

Geografisk sted: 1902
Jeg vil meget gerne se et billede af den karambolage

Dispatcher

Billede
Så gerne. Armen på en Shimano XT BR-T780 måler jeg til ca. 110mm.

Har du et bud på en fornuftig mini v / bremsegreb combo?

Urban Legend
Brugeravatar

Geografisk sted: 1902
Ikke lige, desværre.

Men faldt da over den her, om ikke andet: https://www.gravelbike.com/v-brake-arm-lengths/
Der står i kommentarerne, at bremsearme på 90-95mm virker bedst med kabeltrækket i 5700 og 6700, så hvis det passer er dine Super SLR-greb vel et godt bud.

Jeg har et sæt Tektro 914A liggende som jeg lige målte for at se - de er ca 90mm. Bare til info.

Generelt er alt det TRP laver vel ret lækkert? Så hvis man kan få fingrene i deres mini-Vs

Edit: og nå jo - Speed dial bremsegreb fra Avid er jeg jævnt tosset med! Så kan man meget nemmere ramme det rigtige kabeltræk til lige netop en bremse man kører med

Dispatcher

Tak for budet Vedel.

Nu har jeg bestilt TRP CX 8.4 med det formål at teste dem med BL-R550, som har SLR kabeltræk, der så vidt jeg kan læse mig til er et kortere træk end Super SLR - ved dog ikke hvor meget kortere.

Forhåbentlig vil 84mm armene give et fornuftigt resultat - smider gerne en melding hvis nogen skulle være "intra".

Samtidig opfordring til alle om at byde ind hvis du/I har relevant information, således tråden kan tjene til fremtidig reference.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]