Fixie-king.dk

Forum for cykelbude og andre cykelfetichister
It is currently 18 May 2013, 19:31

All times are UTC + 1 hour

Post new topic Reply to topic  [ 68 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: 28 Jan 2010, 12:07 
Urban Legend

Yeah, jeg vil sgu også gerne i gang. Jeg skal lige have samlet en cykel så er jeg klar på lidt nybegynder-træning!

Profile  

Post subject:
PostPosted: 29 Jan 2010, 15:02 
City Banger

Ralle wrote:
Hey! Og vi er selvfølgelig blide mod nye spillere!!

Ralle! Tal for dig selv! Øvelse gør mester og der bliver ikke skånet på nybegyndere fra min side!!!
men bare rolig, skal nok være sød

Profile  

Post subject:
PostPosted: 29 Jan 2010, 16:11 
Urban Legend

Bæstet wrote:
Ralle wrote:
Hey! Og vi er selvfølgelig blide mod nye spillere!!

Ralle! Tal for dig selv! Øvelse gør mester og der bliver ikke skånet på nybegyndere fra min side!!!
men bare rolig, skal nok være sød

Det ik' for sjov det her! Det er bloodcourt polo! - Det er sådan vi kører!

Profile  

Post subject:
PostPosted: 02 Feb 2010, 16:14 
Urban Legend

Samson wrote:
Hey noobs!

Ny på banen:
ja en gang skal jo være den første...det jeg sætter pris på hos nybegyndere er at de viser lidt mod på banen og hjælper sine med spillere og hvordan gør man så det, jagt boldten, vær i vejen for modspillerne, skærm målet af for skud. Polo kan godt være lidt svært i starten meget at holde styr på boldt/kølle/cykle/modspiller/medspiller/mål/asfalt/blod/øl/hygge/musik/røg/smukke piger og drenge/... men om man har lidt mod på så tar det ca en 10 gange og så er men godt med i spillet.

Bremser:
det er vigtigt at kunne bremse, også kun med en hånd på styret da du jo har køllen i den anden. så om du køre uden bremser er det vigtigt du sider godt fast i pedalerne (på fix), jeg skifter selv til holdfast straps i år men ellers har jeg bare kørt med double straps.

Gearing:
hav en let gearing rundt 46/20, det spare du lidt energi i dine lår og du få også lidt flere balance punkter (trackstand) og en god acceleration

Pladehjul:
det har betydet meget for midt spil at jeg har fået pladehjul foran, her Quoter jeg lige treo "
Den eneste grund til at vi kører med pladehjul til polo er for at undgå at køller, pedaler, fødder etc ryger ind imellem egerne og laver rav i den. Det er pisse noia, for at sige det mildt at køre rundt med, for der skal ikke meget vind til lige at tage kontrollen over dit forhjul."
ja det er lidt noia at køre rundt med til dagligt, men nu har jeg kørt med det hele vintern og jeg har bare set det som god træning for armene når det rykker lid meget i styret.

Kølle: vi har køller men det er 10 gange federe at have sin egen. det man skal tænke på når man bygger en er at den må ikke være for tung, du skal kunne drible med den. den rette længde er også vigtig, om den er for kort kan du ikke tage bolten fra de andre og om den er for lang er det svært at drible. jeg syntes det er vigtigt at jeg kan trække bolten rundt baghjulet med køllen.

Hjælm:
ja det er vi nok flere der burte køre med... jeg tror at til de store turneringer kræver de at man har en på.

Træning:
jeg overvejer et starte noget polo træning op en gang her til foråret hvor alle kan komme og være med, da jeg ser lidt et problem i at når vi spiller nu så er det mest de gode der har bolten og så udvikler sig de nye spiller ikke så hurtigt og de føler måske ikke det er så sjovt.
Men man kan jo også træne selv! byg en kølle find en god kamrat eller flere og så spil lidt 1x1 eller 2x2. 1 mod 1 er godt træning for der lære du at drible og at dække et angreb af...

Jeg glæder mig til at se masser af nye spiler i år.

Image

Profile  

PostPosted: 14 Apr 2010, 09:06 
Dispatcher

Yo.. Nu har jeg endelig taget mig sammen til at bestille resten af stumperne til polokværnen hjem.. Jeg så på et tidspunkt et billede af en kværn hvor højre side af styret næsten var skåret helt af.. jeg går ud fra at det er for at man har mere fleksibilitet med sin skudarm (Højrehåndet) Er der nogen der har prøvet at spille sådan?

Profile  

Post subject:
PostPosted: 28 May 2010, 15:08 
Urban Legend

Location: Pouring down hate and discontent like a motherfucker
Er 48x18 lavt nok til at spille polo på, så man har god acceleration, eller bør man have lavere gearing end det?

Profile  

Post subject:
PostPosted: 28 May 2010, 15:21 
Fakenger

hvis det er hvad du har, så er det helt fint at starte med, men hvis du alligevel skal ud og invistere så vil jeg gå lavere. Kører selv med 46-24 - men det er mere en tilfældighed.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 29 May 2010, 13:40 
Urban Legend

jeg har lige skiftet fra 46x19 til 46x22 og det er jeg glad for

Profile  

Post subject:
PostPosted: 13 Jun 2010, 23:20 
Kongen af Svendborg #1

Kommer der nogle events for folk der gerne vil prøve det en gang senere på sommeren? :)

Profile  

Post subject:
PostPosted: 14 Jun 2010, 13:13 
Er der nogle der ligger inde med en guide til, hvordan man laver køller selv?

Post subject:
PostPosted: 14 Jun 2010, 13:38 
Messenger for life!

kasperlasso wrote:

Det tog ca. 10 sek. at finde den her video via google.
Håber den kan bruges...

http://www.youtube.com/watch?v=MvXMtEI0KBw

Profile  

Post subject:
PostPosted: 14 Jun 2010, 14:33 
Dispatcher

og det er der blevet linket til flere gange på dette skønne forum :D ...

Mht. tournering, så er der en HEL tråd i polo forummet der hedder VELOCITY, hvis man gider tage den tid det kræver at læse den vil man se at folk kan prøve at spille den dag

Profile  

Post subject:
PostPosted: 14 Jun 2010, 18:04 
Zorenen wrote:
kasperlasso wrote:

Det tog ca. 10 sek. at finde den her video via google.
Håber den kan bruges...

http://www.youtube.com/watch?v=MvXMtEI0KBw

Det tog mig 20 min. uden resultat, men tak for det! :)

Post subject: Re: Polo for nybegyndere
PostPosted: 15 Jun 2011, 00:11 
Urban Legend

Hej

Nu har jeg endelig fået samlet polocyklen.

Gearingen er 39x22 på en gammel smadret Alan cross ramme. Jeg synes dog jeg har en del tå overlap!? Armene er godt nok 175mm men det er det eneste beater kranksæt jeg havde der kunne tage min 39 klinge.
Er det noget i har problemer med på polobanen? Jeg kunne forestille mig at der bliver svinget en del med forhjulet?

Hvis der nogen der har net eller plastik til forhjulet så aftager jeg gerne noget.

Takker
M

Profile  

PostPosted: 15 Jun 2011, 03:34 
Urban Legend

http://www.facebook.com/event.php?eid=114784188608903

KOM OG SPIL ELLER SE PÅ NOGET SJOV POLO!

Profile  

PostPosted: 15 Jun 2011, 10:06 
Urban Legend

Marcelovich wrote:
Hej

Nu har jeg endelig fået samlet polocyklen.

Gearingen er 39x22 på en gammel smadret Alan cross ramme. Jeg synes dog jeg har en del tå overlap!? Armene er godt nok 175mm men det er det eneste beater kranksæt jeg havde der kunne tage min 39 klinge.
Er det noget i har problemer med på polobanen? Jeg kunne forestille mig at der bliver svinget en del med forhjulet?

Hvis der nogen der har net eller plastik til forhjulet så aftager jeg gerne noget.

Takker
M

jeg er har også en del over lap men jeg syntes ikke det er noget problem...
jeg har noget pap til forhjulet du kan få, men send mig lige en sms når du kommer til polo banen 51928041

Profile  

PostPosted: 17 Jun 2011, 09:46 
Urban Legend

Lige en Big up til Marcelovich, det er fandeme god stil at komme til polo første gang med en polo cykel med polo gearing, nederen at du lige skulle punktere, men du var ikke den eneste den dag, tror vi kom op på 5 (jeg tog også lige en på vej hjem). Men godt at se nyt blod på banen, vi ses!

Profile  

PostPosted: 17 Jun 2011, 12:10 
Messenger for life!

Samson wrote:
Lige en Big up til Marcelovich, det er fandeme god stil at komme til polo første gang med en polo cykel med polo gearing, nederen at du lige skulle punktere, men du var ikke den eneste den dag, tror vi kom op på 5 (jeg tog også lige en på vej hjem). Men godt at se nyt blod på banen, vi ses!

...ja, han var skide god, flink flink fyr, og på ingen måde bleg for at gå på banen – sejt!

samson@ ...nu ka jeg ikke huske dit eksakte tonefald i 'god tur hjem!' – men jeg er overbevist om at det var min gode veninde Nemesis, du mødte på din vej hjem.

Profile  

PostPosted: 19 Jun 2011, 19:48 
Urban Legend

Takker, det var fedt at være med! I'll be back. Fik mig en god gåtur hjemad af nørrebrogade.

Profile  

PostPosted: 24 Jul 2011, 10:04 
Messenger for life!

Edvard har længe fået mig til at tænke at jeg ville prøve spille polo også - dog bor jeg ikke i KBH eller omegn. Nu er jeg dog i KBH en periode og ville gerne prøve spille med.. hvordan finder jeg ud af hvilken/hvilke dage der er bedst plads til nye?

jeg vil også gerne lige høre hvor langt ned man kan gå med et 16 tand bag på? Jeg har pt. en cykel med 52 foran, og har kun en 40 eller 42 (kan ikke huske det) liggende jeg kan sætte på..

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 68 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4  Next

All times are UTC + 1 hour