Fixie-king.dk

Forum for cykelbude og andre cykelfetichister
It is currently 20 May 2013, 07:29

All times are UTC + 1 hour

Post new topic Reply to topic  [ 18 posts ] 
Author Message
PostPosted: 02 May 2012, 10:50 
Wannabe

Hey folkens.. Jeg har haft en lidt uheldig oplevelse med handel på nettet, som jeg nu håber jeg kan vende til en god oplevelse.

Jeg satte mig i slutningen af marts for, at begynde at spille noget rulleskøjte-hockey. Jeg bestilte derfor d. 1 april et sæt rulleskøjter fra Frankrig af. Total sum = 295 pund.
Efter lang tids venten kontaktede jeg dem for at høre hvornår de ville sende de rullerskøjter jeg havde bestilt. Det skal siges jeg skrev ca. 7 emails før jeg endte med at få svar. De hævdede at de ingen betaling havde modtaget, til trods for jeg betalte med det samme. Efter mange sure emails nossede de sig sammen til at tjekke deres PayPal konto - og sørme om ikke pengene var overført på bestillingsdatoen.
Jeg havde nu ventet ca. 20 dage på at få skøjterne (som var på lager) sendt.. Da de i trods (sådan tolker jeg det) skrev, at de bestemt ikke ville blive sendt lige foreløbig valgte jeg at annullere ordren og ville så købe dem fra en anden butik.. Efter yderligere 5-6 sure emails med krav om tilbagebetaling og annullering af ordre lykkedes det endelig at få dem til at bekræfte at ordren nu var annulleret og de ville sætte min tilbagebetaling igang.. Da der ikke blev tilbageført nogle penge i løbet af de første 3-4 dage (PayPal), valgte jeg at starte en twist via PayPal og krævede mine penge retur..
D. 26. april fik jeg endelig en email fra PayPal om at mine penge var blevet ført tilbage til min konto.. Men ikke nok med det, så fik jeg OGSÅ en mail fra butikken om at min ordre nu var klar til afsending. Jeg skrev 4-5 mails til dem og sagde at de IKKE skulle sende mig noget, da jeg havde annulleret min ordre OG fået pengene retur. De forsikrede mig om de ikke ville sende noget.. Jeg bestilte derfor skøjter fra en anden butik og har modtaget disse.

Igår da jeg så tjekker min postkasse, ligger der fanme en seddel fra Post Danmark om at min pakke fra butikken er ankommet!

Hvordan skal jeg forholde mig til dette? Kan jeg beholde det ekstra sæt skøjter? Jeg har jo bestemt givet udtryk for at jeg intet ville have fra dem, hvilket de bekræftede. Plus jeg har fået pengene tilbage.. Kan jeg betragte det som en gave? Da de jo har sendt dem velvidende om, at jeg intet ville købe af dem?

PayPal siger, at selvom jeg tager imod skøjterne, kan butikken ikke trække penge for skøjterne ud af dem..

Kan de hapse mine penge på anden vis? Altså ved at kontakte min bank eller lign?

Jeg håber virkelig jeg kan beholde dem, da jeg virkelig synes butikken fortjener en lærestreg..

Håber der er nogen der kan hjælpe mig lidt på vej.. Hvis det er nogen hjælp, kan jeg sagtens fremsende evt. mails der kunne være nødvendige for at træffe en afgørelse.

Beklager den lange post..

/Immie

Profile  

PostPosted: 02 May 2012, 11:07 
Urban Legend

Selvom at butikken har ydet elendig service skal du selvfølgelig ikke beholde deres ejendom.
Skriv en mail til butikken hvor du beder dem om enten at afhente deres vare eller om at fremsende et beløb til at dække forsendelsen.
I mailen meddeler du samtidig at de har 30 dage til at afhente deres vare. Ellers vil den blive "destrueret".

Efter de 30 dage kan du så beholde skøjterne med god samvittighed.

Sådan ville jeg nok gribe det an.

EDIT: Nej butikken kan ikke hæve penge fra dit kort eller bank hvis du har betalt via paypal i første omgang.

Last edited by newguy on 02 May 2012, 12:49, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: 02 May 2012, 12:48 
Urban Legend

Jeg ville beholde skidtet. Betragt dem som betaling for alt det besvær, du uforskyldt har måttet gennemgå. Hvis butikken ikke havde været så åndssvage, ville jeg være flink og sende pakken retur.

Profile  

PostPosted: 02 May 2012, 12:50 
Urban Legend

Behold dem. Har jeg gjort før. Men vær klar på at de kræver dem tilbage eller vil have penge, så læg dem på is lidt tid.

ShowMeTheBike Blog

Kaptajn Webstore

Profile  

PostPosted: 02 May 2012, 13:34 
Wannabe

Så.. Butikken kan ikke komme mine penge til livs, med mindre jeg vælger at overføre dem til dem? No matter what?

Jeg har ærligt talt lyst til at være en røv over for dem.. Da de selv har været nogle røvhuller over for mig. Hvis jeg kan få et sæt gratis skøjter ud af dem ville jeg være glad :)

Profile  

PostPosted: 02 May 2012, 13:58 
Urban Legend

Immie wrote:
Så.. Butikken kan ikke komme mine penge til livs, med mindre jeg vælger at overføre dem til dem? No matter what?
Hvis du har betalt med paypal kan de ikke snuppe dine penge. Så kender de hverken dit kort eller kontonummer.
Immie wrote:
Jeg har ærligt talt lyst til at være en røv over for dem.. Da de selv har været nogle røvhuller over for mig. Hvis jeg kan få et sæt gratis skøjter ud af dem ville jeg være glad :)
Ghandi har engang sagt følgende.
Mahatma Gandhi wrote:
Be the change that you wish to see in the world.

Profile  

PostPosted: 02 May 2012, 14:53 
Urban Legend

Fuck Ghandi.

Behold skøjterne, eller tyr dem i havnen.

Profile  

PostPosted: 02 May 2012, 15:00 
Urban Legend

Jeg er en stor beundrer af Gandhi!
Hvad str. er det?

Profile  

PostPosted: 02 May 2012, 17:13 
Wannabe

Det er en str. 44..

Det er dog ikke en hockey specific.. De er freeskate orienterede.. Seba FR 1 deluxe 80mm.

Og ja.. Fuck Ghandi.. Den eneste grund til han fyrer sådan noget gas af, er at han aldrig har shoppet på nettet..

Profile  

PostPosted: 02 May 2012, 18:23 
Pimp of the hill

S.Anker wrote:
Fuck Ghandi.

LOL :mrgreen:

Profile  

PostPosted: 02 May 2012, 20:57 
Trafikmutant

Behold dem, som jeg ser det er det deres egen skyld

Profile  

PostPosted: 02 May 2012, 21:05 
Urban Legend

S.Anker wrote:
tyr dem i havnen.

+1

Profile  

PostPosted: 02 May 2012, 23:43 
Rookie

Immie wrote:
Og ja.. Fuck Ghandi.. Den eneste grund til han fyrer sådan noget gas af, er at han aldrig har shoppet på nettet..

actual lol :-)

-og jeg havde helt klart beholdt dem. Men nu har jeg heller ingen moral.

Profile  

PostPosted: 05 May 2012, 22:07 
City Banger

Immie wrote:
bestilte derfor d. 1 april et sæt rulleskøjter fra Frankrig af.

'nuff said

Profile  

PostPosted: 06 May 2012, 17:47 
Urban Legend

Du kan naturligvis ikke beholde dem uden videre, selvom jeg fuldt ud kan forstå din frustration over deres elendige håndtering af sagen.

Hvis du ikke allerede har hentet dem, så lad dem blive på posthuset, så bliver de automatisk sendt retur, og problemet har løst sig selv.

Hvis du allerede har hentet dem, så gør som newguy skriver.

Vær opmærksom på, at ved at beholde dem uden at foretage dig yderligere, balancerer du lige på kanten af straffeloven. Jeg siger ikke, at du har overtrådt den, men du befinder dig lige på kanten (blot til information). Du kan endvidere risikere et civilt søgsmål fra sælger.

Men som newguy skriver, giv dem en mulighed for at betale for en forsendelse retur og en rimelig frist på 30 dage. Kontakt dem 3 gange i alt. Hvis de ikke reagerer herpå, er de dine. Og med den sløvhed de indtil videre har lagt for dagen, er der en god chance for, at det kan ende godt for dig.

Profile  

PostPosted: 07 May 2012, 06:02 
Dispatcher

Newguy og Doctore har fat i den lange ende, hvad angår moral. Jeg har personligt svært ved at se at en fransk firma vil bruge tid og penge på at indhente et relativt lille beløb, da der vil være tid og omkostninger forbundet med at indhente disse som meget vel overgår varens værdi.

Vedr. Ghandi så fik han jænt meget groupie-fisse, så er det da klart at manden kan være så frelst.

Profile  

PostPosted: 07 May 2012, 12:21 
Urban Legend

var ghandi ikke skyld i vildt mange menneskers død i forbindelse med at muslimerne skuklle spadsere til pakistan og noget med noget krig mm. eller har jeg misforstået noget? har iøvrigt også læst at ghandi ikke huggede i de kønne unge damer, men bare sov med helt stift lem helt tæt på dem.

Profile  

PostPosted: 07 May 2012, 13:43 
Fan af http://ekstrabladet.dk/nationen

kan ikke se hvorfor du ikke skulle beholde dem.

har opstillet en række argumenter:
a) de er franskmænd.

b) de er et selskab og du er et individ. Det vil skade dem mindre end det gavner dig - derfor vil den samlede nytteeffekt af, at du beholder skøjterne være positiv.

c) de kan ikke claime dine penge!

Mvh

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 18 posts ] 

All times are UTC + 1 hour