Husum vil sikkert sige mig i mod, men... HOLD DIG VÆK FRA MAVIC!!! Ihvertfald deres exalith fælge.
Der er så mange klager på dem og mit sæt R-sys slr mistede farven.

Vi snakker altså et hjulsæt til 15.000,- her.
Jo, det er flot, ruller lækkert og har ingen vægtbegræsning. Men for helvede hvor er det en bitch når deres Exalith behandling ikke holder.
Det tog mig derefter en krig at råbe
Biketoyz op. Der efter havde jeg en vanvittigt lang diskussion om, hvor vidt de skulle dække skaden eller ej. Jeg talte med en af stifterne af Mavic USA over WW og han var rystet over den service Biketoyz de leverede.
Til sidst gik de med til at skifte fælgen. Det er 3 uger siden nu de sagde de ville sende et bud for at hente dem, men intet er sket endnu.
Nu er min Storck med hjul så i mellemtiden blevet solgt. Den nye ejer er informeret om hele situationen og har valgt at kører med dem som de er.
Hvis dine Mavic hjul går i stykker, har du ikke en kinamands change for at få en reklamation på dem. Biketoyz yder så latterligt dårlig service at det slet ikke er til at tro på!
Hvad angår Zipp. Det aner jeg ikke en skid om... Jeg har ladet mig fortælle at efter dere firecrest model er kommet er deres nav også blevet rigtig fede igen. De havde det med at gå i stykker og er bestemt ikke glade for salt. Zipp's lejer har altid virket som om de havde slør. Det var fordi, når rytteren satte sig på cyklen, så pressede det nok på lejerne til at sløret var væk og de stadig havde en super smooth følelse.
Folk i USA brokkede sig som sindsyge over det slør og Zipp blev trætte af at fortælle folk, der troede det vidste mere end dem om lejer at det altså var meningen og at sløret var væk så snart man satte sig op på sin cykel. Så de droppede de ultra smooth lejer og satte nogle i uden den lille smugle slør og så var folk glade.
Zipp er vidst også på vej lidt ned i pris og det har lidt været deres anden hæmsko. Så hvis jeg var dig. Så ville jeg vælge Zipp ud af de to.
Kikker du på andre modeller, så ville jeg glo noget mere på Rejnåååls, American classic eller simpelthen bygge selv. Hvis du er ligeglad med mærket, så har jeg kun hørt/læst godt om
Xiamen/FarsportsSå har jeg vidst ikke så meget mere at sige om det.
Edit: Der er rigtig, rigtig mange på WW der har haft problemer med Mavic og deres dyre hjul med Exalith. Lige så med deres kundeservice, eller mangel på samme. Jeg kan kun advare folk imod at købe dyre mavic hjul.