Fixie-king.dk

Forum for cykelbude og andre cykelfetichister
It is currently 23 May 2013, 19:23

All times are UTC + 1 hour

Post new topic Reply to topic  [ 7 posts ] 
Author Message
 Post subject: God Krankboks?
PostPosted: 27 Dec 2011, 18:13 
Den stille type

Hej

Jeg skal have mig en ny krankboks i min cykel. Den har BSA/engelsk gevind og krankboksen skal have firkantet aksel til pedalarmene. Jeg træder hårdt og på min gamle MBK citybike trådte jeg krankboksen i stykker hver anden måned, så det skal kunne holde til noget. Hvad kan i anbefale?
I Byman cykler prøvede de at prakke mig en TH Industries BB-7420 krankboks på. Du det til noget?

På forhånd tak for svaret!

Profile  

Post subject: Re: God Krankboks?
PostPosted: 27 Dec 2011, 19:04 
Urban Legend

Hej Morten.

Det kan man ikke svare på uden at vide hvilket kranksæt, der sidder på din cykel.

Og iøvrigt: Når din krankboks gik i stykker hver anden måned, så skyldtes det ikke, at du har ben af stål. Det skyldtes, at din MBK-cykel var lavet af en legering af tyndskid og piksnot.

Profile  

PostPosted: 27 Dec 2011, 22:21 
Den stille type

Kranksættet er et gammelt shimano dura-ace model fc-7402 med dobblet klinge. Den gamle boks havde aksel længden 118mm, men hvis der findes gode bokse uden så lange aksler vil jeg også gerne høre om dem til mine andre cykelprojekter.

inspektøren wrote:
Hej Morten.

Det kan man ikke svare på uden at vide hvilket kranksæt, der sidder på din cykel.

Og iøvrigt: Når din krankboks gik i stykker hver anden måned, så skyldtes det ikke, at du har ben af stål. Det skyldtes, at din MBK-cykel var lavet af en legering af tyndskid og piksnot.

Jeg er helt med på at de standard citybikes er lavet af lort, men jeg træder nu stadig ret hårdt, ifølge diverse test. Og derfor vil jeg gerne have en der kan holde til noget.

Last edited by Mortenlm on 27 Dec 2011, 23:24, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: 27 Dec 2011, 23:20 
Urban Legend

Mortenlm wrote:
jeg træder nu stadig ret hårdt, ifølge diverse test.

:mrgreen:

Profile  

PostPosted: 27 Dec 2011, 23:51 
Kongen af Svendborg #1

Kører du på andet end din citybike med dura ace kranksæt? eller bliver du testet som commuter?

Profile  

PostPosted: 28 Dec 2011, 00:50 
Den stille type

Jeg leder efter en god krankboks til min gamle peugeot racercykel af ældre model (ja jeg har haft en MBK Black Concept, som var noget værre lort, men fandt denne fantastiske cykel på et loppemarked til en billig penge).
Dennes krankboks er taget ud af tjeneste efter jeg ved ikke hvor mange års brug og nu skal jeg bruge en ny som gerne skal kunne holde til at der bliver trådt tungt.
På denne peugeot sidder der et dura-ace kranksæt med dobbelt klinge. Krankboksen skal være BSA eller med engelsk gevind og firkantaksel. Jeg tænker når de fleste af jer kører fixie her, må i også have en ordentlig krankboks, hvis i ikke kører med lav gearing. Så er der nogen der har et godt bud?

Profile  

PostPosted: 28 Dec 2011, 14:44 
Urban Legend

Mortenlm wrote:
Jeg tænker når de fleste af jer kører fixie her, må i også have en ordentlig krankboks, hvis i ikke kører med lav gearing. Så er der nogen der har et godt bud?

Min boks er gået i stykker!?!?!!?!!!!!? AAAARGH
Nårh, jeg skifter bare til lettere gearing. :)

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 7 posts ] 

All times are UTC + 1 hour