Fixie-king.dk • Vis emne - Den store dæktråd!

Fixie-king.dk

Forum for cykelbude og andre cykelfetichister
Dato og tid er 20. aug 2018 21:59

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 591 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5 ... 30  Næste
Forfatter besked
Urban Legend
Brugeravatar

Dækvalg er lidt af en religion. Nogen holder til visse mærker og ville aldrig vælge andet og andre vælger og vrager blandt alle producenter.

Anyway, efter ikke rigtigt at have fundet noget råd og vejledning her på forummet kunne det være fedt hvis folk ville være med til at lave en dæktråd hvor man kunne skrive sine holdninger til dæk man havde prøvet. Det kan være så kort eller langt som man nu har lyst til at lave det. Hvilke dæk har i haft gode og dårligere erfaringer med?

Der findes masser af dækreviews på nettet men sjældent ind i en fixie kontekst hvor kravene kan være lidt anerledes.

Hvis i review'er et dæk så kunne det være fedt hvis i gad og nævne, Mærke, Model, tubular/clincher, vægt, pris og evt. testperiode, før i giver jeres holdning.

Ville gerne starte selv men jeg kommer fra en offroad verden og her har mine erfaringer næppe meget relevans :)

Titel:
Urban Legend

Geografisk sted: Østerbro
http://www.lfgss.com/thread5985.html

fixieskidderkontext jæsh!

Titel:
Pedal Mafiosi
Brugeravatar

Geografisk sted: 2200
Er du helt sikker på at du har søgt? Jeg fandt hjælp i disse:
http://fixie-king.dk/forum/viewtopic.php?t=5339
http://fixie-king.dk/forum/viewtopic.php?t=4474
http://fixie-king.dk/forum/viewtopic.php?t=1751
http://fixie-king.dk/forum/viewtopic.php?t=1579

Titel:
Urban Legend
Brugeravatar

Vinter: Halo twinrail 700x24, kørt hele denne vinter og sidste efterår. 140,- på CRC
Billede

Sommer: Continental 700x23, kørt sidste sommer (uden probs) Ka skut huske prisen...
Billede

Sent from my Tamagotchi using Tapatalk

Titel:
Urban Legend
Brugeravatar

drøn skrev:
http://www.lfgss.com/thread5985.html

fixieskidderkontext jæsh!

uhh... Ownd! :D

Titel:
Urban Legend
Brugeravatar

Jeg synes godt om følgende dæk:
Vredenstein Ricorso og Volante, NOS og ensfarvede, ca. 300g, fordi jeg fik en røvfuld af dem til en ret god pris og de holder okay og er fine at skidde rundt på.

Vredenstein Fortezza TriComp, ca. 200g tror jeg, har kørt med dem masser af gange på både racer og fix.

Vittoria Rubino Pro, ca. 200g - evt. også Rubino uden pro der er billigere og tungere, i tørvejr! de glider rundt som sæbe når det er vådt imho.

Til ikke fixed brug, eller bare til forhjulet, kan jeg godt lide Vittoria Open Corsa, synes de ruller dejligt derud af.

Det eneste raceragtige dæk jeg har haft rigtig uheldige erfaringer med var Gatorskin, men det elsker alle andre åbentbart... :)

Har også kørt en smule med lukkede Tufo S33 Special-ringe, det har ikke givet nogen problemer, men har dog kun kørt forholdsvist få kilometer (dvs. under 1000) og kun i tørvejr.

Titel:
Urban Legend
Brugeravatar

Ikke dårligt. Fine links i kommer med.

Jeg ved ikke lige hvad der er sket for min søgning. Det var i hvert fald ikke det jeg nåede frem til. Beklager. Men de går heller ikke så meget i dybden kan man sige.

Ellers tak for jeres erfaringer indtil videre. Håber på at flere vil dele :)

Titel:
Urban Legend
Brugeravatar

Geografisk sted: Et bedre sted
Nu hvor du har købt dig lidt "good will" med din fine præsentation, har jeg skrevet et rigtigt indlæg.

Vittoria Rubino Pro: Mit favorit dæk, klart det dæk jeg har kørt længst på, jeg stoler så meget på det dæk at jeg ikke har en slange med i lommen, selvom jeg skal kører langt. Det holder til at man laver mange ”skids” med det, og det har også en nice racer feeling.

Vittoria Rubino: Et billigere alternative til pro modellen som jeg prøvede, jeg har punkteret en del gange på det, og så føles det tungere og langsommere end pro modellen.

Vittoria Zaffiro: Jeg købte dem som vinter dæk, og de har skuffet, de punkter hele tiden, men de er billige.

Michelin Pro3: Købte dem mest fordi de kørte på dem I Touren, de er udmærket som fordæk, men er elendige som bagdæk, de bliver slidt ned meget hurtigt.

Continental Gatorskin: Købte dem som vinter dæk og de skuffede helt vildt, alle sagde at de var the shit, men jeg punktere konstant på dem. Og så ser det elendigt ud det der haveslange som de har på siderne.

Continental ultra sport: Uden tvivl det dårligste dæk jeg nogensinde har kørt på, der er intet godt at sige om det her dæk, udover at det er helt sort.

Alle ovenstående holdninger er udtryk for en subjektiv vurdering, og der har ikke været nogen kontrolgruppe under de udførte test, så de kan derfor ikke betragtes som videnskabeligt pålidelige.

Titel:
Urban Legend
Brugeravatar

Whatever skrev:
Alle ovenstående holdninger er udtryk for en subjektiv vurdering, og der har ikke været nogen kontrolgruppe under de udførte test, så de kan derfor ikke betragtes som videnskabeligt pålidelige.

Men mange tak for dem alligevel. Det er jo netop det denne tråd er til! :wink:

Titel:
Urban Legend
Brugeravatar

Whatever: Skal lige høre dig. Er det alm. Vittoria Rubino Pro Tyre eller er det tech eller slick? Det er mest for at prøve noget nyt til sommer. Er egentlig ret glad for mine haveslanger :wink:

Titel:
Urban Legend
Brugeravatar

Geografisk sted: Et bedre sted
el rey skrev:
Whatever: Skal lige høre dig. Er det alm. Vittoria Rubino Pro Tyre eller er det tech eller slick? Det er mest for at prøve noget nyt til sommer. Er egentlig ret glad for mine haveslanger :wink:

Det er de almindelige, jeg har godt kigget på tech, men jeg har dog aldrig købt dem, selvom det virker ret smart... :)

Titel:
Rookie
Brugeravatar

Geografisk sted: 2450
Continental Grand Prix 4000 på forhjulet
Ruller glimrende og jeg kan ikke huske at jeg nogensinde er punkteret på det.

Vittoria Randonneur på baghjulet
Punkterer ALDRIG! Godt at skidde på, OG skulle efter sigende snart komme i en 23c version!

Titel:
Urban Legend
Brugeravatar

Vittoria Randonneur virker pænt godt på baghjulet, det er bare ret grimt.. :)

Man skal huske at pumpe det godt op, bare giv det 8 bar, det kan det sagtens tåle selv om der står et eller andet sludder på siden af det om at ca. 7 bar er max.

Titel:
Urban Legend
Brugeravatar

Geografisk sted: KøbenhavN
haj skrev:
Jeg synes godt om følgende dæk:
Vredenstein Ricorso og Volante, NOS og ensfarvede, ca. 300g, fordi jeg fik en røvfuld af dem til en ret god pris og de holder okay og er fine at skidde rundt på.

Jeg købte 2 sæt af dig Haj, og jeg må sige at jeg er enig, det er nogle ganske fine dæk til en overordentlig fin pris. Jeg kunne godt finde på at købe dem igen, og det er da et godt tegn.

Titel:
Urban Legend
Brugeravatar

Geografisk sted: 2200 bronx
Nu kører jeg med friløb, så jeg går ikke ligeså meget op i bagdækkets holdbarhed som jer andre, men:

I lang tid kørte jeg med de dersens Gatorskin, og de var udemærkede. Havde desværre en uheldig oplevelse med et helt nyt dæk der flækkede i siden og så skiftede jeg til michelin pro 3 og har stort set kørt med det lige siden.

Dog kører jeg lige pt. med vittoria zafiro, som jeg udemærket ved er lort, men det er vinter og så behøver de ikke koste alverdens...

Titel:
Messenger for life!

Michelin krylion carbon!!! Jeg kørte bud med det i 4-5 måneder på fordækket uden at punktere. Og det var uden indlæg. Og det er ganske udemærket som bagdæk også. Gatorskins er også ganske fine...

Titel:
Messenger
Brugeravatar

Jep Krylion carbon holder! + fortezza tricomp

Titel:
Messenger for life!

Jamen jeg har ikke de store erfaringer men lidt er der da :)

Continental ultra sport: Super røv dækder bliver slidt på et øjeblik, punkterer tit (selv med indlæg) køb dem aldrig,selvom de fåes i flotte farver :)

Ritchey comp slick road: Her blev jeg til gengæld positivt overrasket,ruller rigtig fint, har holdt godt og er møgbillige(2 for 100 hos bikebuster), er endnu ikke punkteret på dem. Men de er ikke gode til vintervejr

Titel:
Rookie
Brugeravatar

Geografisk sted: 2450
haj skrev:
Vittoria Randonneur virker pænt godt på baghjulet, det er bare ret grimt.. :)

Man skal huske at pumpe det godt op, bare giv det 8 bar, det kan det sagtens tåle selv om der står et eller andet sludder på siden af det om at ca. 7 bar er max.

Grimt!? Må jeg være fri, det dæk er smukkere end smukt. Hvis Penelope Cruz var et dæk ville hun være et Randonneur... og ja hun skal også pumpes hårdere end der står på siden... :D

Titel:
Urban Legend

Geografisk sted: Østerbro
veloflex

ville ikke skidde amok på dem, men hold da fuck, de kører (og dufter) dejligt!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 591 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5 ... 30  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]