Fixie-king.dk • Vis emne - Fokus på cykeltyverier

Fixie-king.dk

Forum for cykelbude og andre cykelfetichister
Dato og tid er 19. aug 2018 16:57

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Urban Legend
Brugeravatar

Geografisk sted: 2200 bronx
Hej Fixie-konger og Sygklistere

I forbindelse med et tv-indslag om cykeltyverier snakkede jeg idag med en journalist fra Kanal5.

Jeg mindes at have hørt historier om folk der har fået stjålet deres cykel, og et stykke tid senere har fundet den igen med en "ny ejer".

Har du oplevet det eller kender nogle der har, så vil førnævnte journalist meget gerne snakke med dig.

Det hun især er interesseret i, er hvad du efterfølgende gjorde. Kontaktede du politiet, og hvordan reagerede de? "Stjal" du din cykel tilbage? Eller måske noget helt tredje?

Hvis du har oplevet en situation som denne eller en lignende situation, så kontakt mig endelig her eller på soya@fixie-king.dk

Det er en enestående mulighed for at være med til at sætte fokus på det kæmpeproblem som cykeltyverier er for mange af os.

Mvh Soya, også en del af det der Sygklister ;)
www.facebook.com/sygklister

Urban Legend
Brugeravatar

Geografisk sted: Fuck you
Jeg har prøvet det, men vil gerne nederst på listen hvis der kommer andre der gerne vil i stedet.

Urban Legend
Brugeravatar

Geografisk sted: Et bedre sted
Jeg er nok miljøskadet, men jeg vil gerne starte med at råbe: Damage control the fuck out of this one!

Hvis en eller anden young gun stiller op og fortæller at hans create blev taget af en idiot fra hans parallelklasse, men så samlede han sine homies og så gav de ham tæsk og fik hans fixie bike tilbage. Så tror jeg altså at snebolden nemt kan rulle og så er alle på fastnav igen en folk voldspsykopater der lever i et samfund uden for lov og regler.

Urban Legend
Brugeravatar

Geografisk sted: 2200 bronx
Whatever skrev:
Jeg er nok miljøskadet, men jeg vil gerne starte med at råbe: Damage control the fuck out of this one!

Hvis en eller anden young gun stiller op og fortæller at hans create blev taget af en idiot fra hans parallelklasse, men så samlede han sine homies og så gav de ham tæsk og fik hans fixie bike tilbage. Så tror jeg altså at snebolden nemt kan rulle og så er alle på fastnav igen en folk voldspsykopater der lever i et samfund uden for lov og regler.

Hej Whatever.

Nu er det jo så heldigt at vedkommende først skal igennem mig, og jeg er ret god til at sortere skidt fra kanel - det lærte jeg i kibbutzen i 1982.

Derudover er den journalistiske vinkling til programmet jo hverken fixie-cykler eller ulovligheder begået af cyklister - det er ulovligheder begået imod cyklister. Personligt vil jeg meget gerne være med til at skabe øget fokus på cykeltyverier. Ikke mindst hos politiet, hvor cykeltyverier idag stort set ingen interesse har.

Det som jeg helt konkret snakkede med journalisten om, var tilfælde hvor et offer har genfundet sin cykel hos en ny "ejer" og efterfølgende har kontaktet politiet for at gøre noget ved problemet, men er blevet mødt med svaret "det kan vi ikke tage os af". Jeg mindes nemlig at have hørt sådan historie herinde engang.

Selvfølgelig skal man være kritisk når man lader sig interviewe til et hvilket som helst medie, men at skrige damage control fordi at en journalist vil lave et program om cykeltyverier, det er nok lidt for miljøskadet. En ting er sikkert - i soyamandens kibbutz var du blevet sorteret fra som skidt.

Fortsat god dag.
Mvh Soya

Urban Legend
Brugeravatar

Geografisk sted: Fuck you
Soya skrev:
Det som jeg helt konkret snakkede med journalisten om, var tilfælde hvor et offer har genfundet sin cykel hos en ny "ejer" og efterfølgende har kontaktet politiet for at gøre noget ved problemet, men er blevet mødt med svaret "det kan vi ikke tage os af". Jeg mindes nemlig at have hørt sådan historie herinde engang.

Fortsat god dag.
Mvh Soya

Må melde fra så.

Urban Legend
Brugeravatar

Geografisk sted: Et bedre sted
Fuck it.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]