Fixie-king.dk

Forum for cykelbude og andre cykelfetichister
It is currently 19 Jun 2013, 00:30

All times are UTC + 1 hour

Post new topic Reply to topic  [ 10 posts ] 
Author Message
 Post subject: Bagskifter død eller?
PostPosted: 03 Jun 2013, 21:22 
Posenger

Hejsa,
Har på det seneste har lidt problemer med min campag record 10 speed bagskifter. Den kan finde på at hoppe mellem gear indimellem. Det viser sig at bagskifteren er lidt løs i "kroppen" Så tager man fat i den kan man bevæge cagen med pully hjulne 1-2mm fra side til side. Den var hos ritter i dag de mente ikke der kunne gøres noget, at der skulle en ny bagskifter til. Det er jo lidt træls når man har købt lortet brugt på evil bugten for lidt over 6 md. siden.

Nogle der har oplevet det før?

(har en aftale med Bryde om et 5 mins kig på den onsdag) Men ville lige høre her om der skulle være nogle der kendte til problemet?

Som jeg ummidelbart ser det er det cylindern i den del hvor man skruer den på at der er noget slip. Kan man evt skifte den del ud fra en anden skifter? Samme årgang veloce eller ligende ligner jo.

Nå håber at finde ud af noget inden søndag hvor den står på sjælsø rundt.. :shock:

Profile  

PostPosted: 03 Jun 2013, 22:09 
Messenger for life!

jeg havde samme problem med en DA. jeg købte en ny, og glemte resten.

Profile  

PostPosted: 04 Jun 2013, 17:38 
Urban Legend

http://www.bikebuster.dk/detaljer/490189.html

Lyder som om det er uoriginale pulleyhjul eller for lange skruer til at holde disse.

Ved dog ikke om man kan få skruerne løst til at holde cag'en sammen.

Sandsynligvis kan en billigere skifter aggere donor til de vitale dele.
Alternativt kunne du køre løbet med den billige bagskifter.

Profile  

PostPosted: 04 Jun 2013, 18:34 
Posenger

Hmm svært at forklare helt præcis, det er hele skifteren der kan give sig. cage og pully hjul ser fine ud.
Tror bare det ender med en ny bagskifter!

Profile  

PostPosted: 05 Jun 2013, 07:58 
Messenger

Jeg har et lignende problem. Også med en record bagskifter. Kæden skifter dog ikke pludseligt - men det hele spiller ligesom ikke rigtig. Der er mislyde og gearskift er ret ustabilt. Jeg mistænker enten samme type slør som du omtaler eller kæden eller at selve dropouten er skæv.

Det var faktisk min plan at få en gear-kompetent herfra til at kigge på den og få en second opinion før jeg skifter noget ud eller får bøjet i dropouten. Hvis der er nogen der har tid og lyst til at svinge forbi i dag så meld meget gerne tilbage :) det er på østerbro.

Har måske en gammel suntour bagskifter liggende. Men Kan man bytte en campagnolo bagskifter ud med et andet mærke? Alt andet er også campy.

Profile  

PostPosted: 05 Jun 2013, 09:14 
Urban Legend

Hess wrote:
Har måske en gammel suntour bagskifter liggende. Men Kan man bytte en campagnolo bagskifter ud med et andet mærke? Alt andet er også campy.

Der kan jo blive problemer med indexeringen af gearene og den smalle kæde kan blive et problem for en gammel bagskifter beregnet til 7 gear, hvis du kører 10-speed.

Jeg kører selv 9-speed med Campagnolo skiftere og krans, gamle Sugino Mighty klinger (fra 6-speed tiden) og 9-speed kæde, men har valgt at køre med friktionsvælgere, da jeg kører med flatbar styr, som giver bedre kontrol på skovstierne.

I et setup med friktionsskiftere kan du vist vælge bagskifteren frit, det er kun et spørgsmål om vandringen kan blive stor nok til at nå alle kranse bagpå.

Profile  

PostPosted: 05 Jun 2013, 10:54 
Posenger

På dagens 70 km tur var der knas 4-5 gange hvor den selv skiftede. Men i de fleste gear var der en del larm fra skifteren. Tror jeg køre med det som det er søndag og putter en ny 11 speed i kurven. Den er letter og billigere end 10 speed versionen!!

Profile  

PostPosted: 05 Jun 2013, 11:21 
Messenger for life!

Jeg er ikke sikker på at 11- og 10-speed campy er krydskompatibelt.

Profile  

PostPosted: 05 Jun 2013, 11:29 
Posenger

http://www.campyonly.com/phpBB3/viewtop ... f=1&t=2188
Ser ud til at hvis man bruger 10 speed Pulley hjul er det ok:)

Profile  

PostPosted: 05 Jun 2013, 12:33 
Messenger for life!

Jeg skulle lige til at linke til samme post. Det kan tilsyneladende godt lade sig gøre.
Meld lige tilbage om du har helt med det eller ej.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 10 posts ] 

All times are UTC + 1 hour