Fixie-king.dk

Forum for cykelbude og andre cykelfetichister
Dato og tid er 15. dec 2018 04:57

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Pedal Mafiosi
Brugeravatar

Jeg har forsøgt mig med at rense og fedte et 3 gears Sachs nav op, da bremsen ikke altid slog til.

Det problem er nu løst, men når jeg trækker cyklen tilbage, låser hjulet helt, og man skal træde hårdt i pedalerne for at få bremsen til at slippe.

Det er ikke lykkedes mig at ramme den rette google søgning for at finde ud af, hvad jeg har gjort forkert. Er der nogen her, der ved, hvad problemet skyldes eller evt har en ide til, hvad fanden man skal google?!

Messenger for life!

Geografisk sted: Valby
Spørgsmålet er om der overhovedet er et problem. Jeg oplever det i hvert fald tit med andre footy nav som Torpedo 3 og Nexus 3. Godt nok kun hvis der er vægt på pedalerne bagud (bremsen) og man så triller baglæns samtidig. Er det også tilfældet hos dig, eller er det uanset om pedalerne har vægt på den ene eller anden vej?

Pedal Mafiosi
Brugeravatar

t0-ster skrev:
Spørgsmålet er om der overhovedet er et problem. Jeg oplever det i hvert fald tit med andre footy nav som Torpedo 3 og Nexus 3. Godt nok kun hvis der er vægt på pedalerne bagud (bremsen) og man så triller baglæns samtidig. Er det også tilfældet hos dig, eller er det uanset om pedalerne har vægt på den ene eller anden vej?

Jeg har nu testet det lidt i et par uger. Det er et meget humørbestemt nav. Nogle gange glider navet fint tilbage, mens den andre gange låser. Jeg har ikke vægt på.

Og den låser meget forstået som, at jeg skal lægge al vægt i pedalerne for at tvinge bremsen til at slippe. Men så går det også over stok og sten, så længe jeg kun kører fremad. Men ret irriterende funktion, når man skal flytte sin cykel eller tage den ud af stativ.

Messenger for life!

Geografisk sted: 52, 2.th
Prøv at afmontere hjulet for at få en fornemmelse af om det glider ubesværet. Prøv evt at løsne lidt på de forskellige bolte og skiver. Kun lidt Drej måske bremsearmen rundt baglæns et par omgange. Jeg kender til problemet og har ind imellem haft held med at gøre ovenstående. Ikke vildt videnskabeligt i metoden, men kan fungere.
Det andet gode alternativ hedder Topbjerg Cykler og ligger i bunden af Stefansgade.

Urban Legend
Brugeravatar

Geografisk sted: 1902
De hedder Hafnia cykler nu, og er ret insisterende på det

Pedal Mafiosi
Brugeravatar

farfarlars skrev:
Prøv at afmontere hjulet for at få en fornemmelse af om det glider ubesværet. Prøv evt at løsne lidt på de forskellige bolte og skiver. Kun lidt Drej måske bremsearmen rundt baglæns et par omgange. Jeg kender til problemet og har ind imellem haft held med at gøre ovenstående. Ikke vildt videnskabeligt i metoden, men kan fungere.
Det andet gode alternativ hedder Topbjerg Cykler og ligger i bunden af Stefansgade.

Det vil jeg prøve. Strammer navet lidt på gefühl, så bestemt et forsøg værd.

Hafnia er min plan B, men jeg skal lige se, hvor langt min stolthed bringer mig, før jeg må erkende nederlaget!

Urban Legend

Geografisk sted: Skjoldungen
Magnus (hr velo) kan også hjælpe

https://vimeo.com/19823507

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]