Fixie-king.dk

Forum for cykelbude og andre cykelfetichister
Dato og tid er 19. nov 2018 09:45

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 76 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
Messenger

Tak Michael. Pt går overvejelsen på, om man skal smide de 545 og forhåbentligt have nogle gode skærme, som kan sidde på en racer med begrænset clearence.

Urban Legend
Brugeravatar

Geografisk sted: 1902
Jeg kunne ikke forestille mig, at der er meget forskel i tykkelsen på skærmene. Eneste spørgsmål i forb. med clearance må vel så være i bredden ved bremsebro og chainstays. Det er vel ikke noget, en dremel ikke kan fikse?

City Banger
Brugeravatar

Geografisk sted: 2730
Crud Mk2 kan sidde på en cykel med begrænset clearance. Det kan bare være en tricky omgang at få det til at sidde godt.

Den ses ret tydelig her - der er ikke megen luft mellem dæk og skærm (ikke min cykel!).
Billede

Det er en idiot-cykel, men hvis man har det fedt så har man det fedt.

Messenger

vedel skrev:
Jeg kunne ikke forestille mig, at der er meget forskel i tykkelsen på skærmene. Eneste spørgsmål i forb. med clearance må vel så være i bredden ved bremsebro og chainstays. Det er vel ikke noget, en dremel ikke kan fikse?

Jeg er ret sikker på, at de der blikskærme fra velo orange er tyndere end almindelige plastikskærme. Desuden har jeg fundet en tråd andetsteds, hvor nogen har haft helt til at montere blikskærme på en Caad 10, hvilket er det jeg er i gang med. Blikskærme er formentlig også mere holdbare end plastikskærme, som har det med at blive møre med tiden og til sidst knække. Det tror jeg ikke er tilfældet med blikskærme.

Urban Legend
Brugeravatar

Bluemelsskærme fra sks har en tynd alu-kerne så de er ikke så tilbøjelige til at knække.
Jeg har ikke meget erfaring med metalskærme, men dem jeg har haft i fingrene var ikke tynde. Det var dog også en andet prisleje end dem du kigger på :)
Der er ret meget clearance på caad10 så der burde du fint kunne få nogle skærme på

Messenger

vedel skrev:
Bluemelsskærme fra sks har en tynd alu-kerne så de er ikke så tilbøjelige til at knække.
Jeg har ikke meget erfaring med metalskærme, men dem jeg har haft i fingrene var ikke tynde. Det var dog også en andet prisleje end dem du kigger på :)
Der er ret meget clearance på caad10 så der burde du fint kunne få nogle skærme på

Har du også en Caad 10 Vedel, siden du har erfaring med hvor meget clearence, den har?

Urban Legend
Brugeravatar

Yup! Jeg kører med 25c gp4000. Mine 6800 bremser sætter begrænsningen for dæk (kan ikke huske om det er foran eller bagpå) - selve rammen burde snildt kunne tage 28c

Messenger

Hvilke hjul kører du med?

Det er foran, der er problemet. Jeg kører med 105 bremser, de giver mere clearence end ultegra og dura ace.

Urban Legend
Brugeravatar

Aksium - desværre. Stock på ultegra-udgaven.

Messenger

Aksium er nogle af de bedste af de lidt billigere hjul. Ingen grund til at være ked af dem.

De har dog smalle fælge. Jeg kører med Mavic A119 fælge. De er noget bredere, og de giver nok dækket lidt mere volume, så dækket fylder lidt mere. Det giver lidt mindre clearance. Men jeg tror, at jeg giver de der blikskærme en chance, og så må vi se, om det hjælper. Mine nuværende skærme er der i hvert fald ikke plads til foran, selv da jeg skiftede ned fra 25 mm til 23 mm dæk (durano+).

Urban Legend
Brugeravatar

Jeg vil også gerne have noget bredere. Træt af jeg missede de Easton whatever smed til salg herinde!
Har overvejet at få bygget noget på flo30-fælge engang, dem er jeg lidt pjattet med.

Messenger

vedel skrev:
Jeg vil også gerne have noget bredere. Træt af jeg missede de Easton whatever smed til salg herinde!
Har overvejet at få bygget noget på flo30-fælge engang, dem er jeg lidt pjattet med.

Flo30 har jeg på et andet hjulsæt. Lidt blandede oplevelser med dem. De er lavet af et ret blødt materiale, så bremsefladen bliver ret hurtigt slidt dybt ned. Derudover er der noget med diameteren på dem fælgene. Det er sindssygt svært at sætte dæk på og tage dæk af. Jeg har købt specielle dækjern af metal, alle dækjern af plastik knækker, når jeg prøve at sætte dæk på eller tage dæk af.

Men de er lækre at se på, og de skulle jo også være ret aero. Men samtidig også ret tunge. 530 gram pr. fælg.

Urban Legend
Brugeravatar

Det lyder lidt som noget jeg så måske holder mig fra. Mine archetype er også lidt pæne ;)

Messenger

Hvis du skal gå efter noget, så skal du have fat i Pacenti SL23 V2. Det er the shit. De er aero, brede, stive, lette og holdbare. Med andre ord har de det hele - dog er de ikke helt billige. Archetype er også fine, holdbare og brede. Men de har det med at blive lidt grimme, efter man har bremset sig igennem anodiseringen. Og så er de ikke specielt aero.

Pacenti er de eneste alufælge, jeg kunne finde på at bruge til cykelløb, hvor jeg ellers altid ville bruge carbon.

Urban Legend
Brugeravatar

Geografisk sted: Fuck you
JH90 skrev:
Captain P skrev:

PDW Full Metal Fenders er vejen frem.

Patriz, kan man købe dem her i DK, evt. bare i EU? Google kan ikke finde noget i eu.

Bl.a. her:
http://www.condorcycles.com/products/po ... tal-fender

Jeg bruger selv SKS Longblades, men de er langt fra fuldt dækkende synes jeg. Plus PDW's monteringssystem ser genialt ud. Man kan sikkert selv lave det med lidt cowboytricks. PDW's montering ved bremsen går "over bremsen", hvor alm. monteringer monteres "under bremsen"

Billede

vs.

Billede

Messenger

Tak for info Patriz. Det er dog lidt til den dyre side for et par skærme.

Jeg har lavet noget DIY biksbaks i tilsvarende stil, ud af nogle beslag. 6 kr. pr beslag (3 beslag), og ca. 10 kr. for skruerne. Så må vi se, hvor længe det holder.

Billede

Urban Legend
Brugeravatar

Geografisk sted: Fuck you
Ja, de er dumt dyre. Jeg har for nyligt set dem på tilbud til 50£ men kan ved min gode gud ikke finde det igen..

Det ser både dumt, fedt og rad ud. Held og lykke.

Messenger

Nu må vi se, om det holder. Hvis det holder, er det big succes henset til, at det har kostet 28 kr. og en halv times arbejde. Forskærmen er en helt anden historie dog. Havde du problemer med, at skærmen går på dækket inde i gaflen foran? Jeg har talt med flere, som siger, at Caad 10 ikke har plads til gennemgående skærm foran...

Urban Legend
Brugeravatar

Jeg kan ikke se hvilke dæk eller noget han har på, men der sidder da i hvert fald et par PDW på den her caad10 http://www.pedalroom.com/bike/polished- ... ad10-14562

Messenger

En anden fordel ved metalskærme er, at man kan forme dem, så de passer helt perfekt til gaflens indvendige form. Men det kan godt være, at de der PDW´ere har den perfekte form....

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 76 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]