Fixie-king.dk

Forum for cykelbude og andre cykelfetichister
It is currently 24 May 2013, 09:56

All times are UTC + 1 hour

Post new topic Reply to topic  [ 44 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3
Author Message
 Post subject: Re: Q-ring vs. Belt
PostPosted: 12 Aug 2012, 22:05 
Urban Legend

FEDT!!!

Profile  

PostPosted: 13 Aug 2012, 19:47 
Dispatcher

Hvorfor har jeg ikke set den her tråd før!?

Fuck, det er et fedt projekt, du har gang!

Hvad vejer det hele inkl. stolen?

Profile  

PostPosted: 14 Aug 2012, 15:06 
Fakenger

Tak. Den spreder glade dage i mit hjerte og det bliver kun bedre når den bliver færdig.

Jeg ved ikke hvad den vejer, men vil gætte på ca. 15-20kg. Den skal helst ikke blive lettere i hvert fald, så bliver grebet for dårligt når nu alt vægten en på baghjulene. Stolen vejer ca. 7-8 kg og skal snart ned i vægt!

Ingen med batteri viden og/eller erfaring?

Profile  

PostPosted: 14 Aug 2012, 15:56 
City Banger

Fedt der er gang i den igen...!

Altså jeg har lidt batteri viden fra min RC TC Modified og Super Stock "karriere" men ved ikke om jeg kan være behjælplig...
Dog ikke mig der kører her ;) men for sjovhedskyld og oplysning og et godt race...!
http://www.youtube.com/watch?v=VaXLtPGrTGQ&feature=related

Kan ikke helt forstå problemet med dine batterier forklar gerne?

men som jeg ser det har du et batteri du ikke kan tilslutte rigtigt?
- hvis volten skal være den samme som for et batteri men amperetimerne fordobles tilslut paralet
- hvis volten skal fordobles og amperetimerne ^^ tilslut i serie

og så har du et som yder under 1/3 af hvad du var lovet...?

det sidste her, kan skyldes at batteriet skal bruges nogle gange før du kan få det maksimale ud af det.
Forkert opladning: for hurtigt, for langsomt, for høj temperatur, forkert opladningskurve eller mangel på samme, ubalance i cellerne som giver for høj volt i en enkelt celle som gør laderen slår fra for hurtigt og ikke lader alle celler jævnt op, for meget vedligeholdelse ladning, at batteriet er ladet op og har stået et par dage og har afladt sig selv.
Gammelt slidt batteri, gammelt batteri som ikke er vedligholdt puhaa der er mange ting der kan være galt med sådan nogle...

Hvilken batteri type snakker vi om, hvor mange celler, hvor mange volt, hvor mange amperetimer?
Hvilken lader type har du og kan den justeres: kurve, amp, volt, topoff charge, volt cutoff?
Har du en aflader/lader til at justere hver enkelt celles volt?

generelt kan man sige at hvis man vil køre langt og knap så hurtigt skal batterierne lades langsomt op, hvis man vil køre hurtigt men mindre langt skal batteriet lades hurtigt op... dog skal batterier somregel ikke lades med mere end 1C uden køling. ex 1C = 1000mah lades med 1amp eller 1C = 7200mah lades med 7,2amp...

Men alt afhænger af materiel og batteri typer...

faldt lige over denne side og har kun skimmet den, men den virker til at kunne dække en del af det jeg lige har nævnt, dog inden for rc batterier men det kan "konvarteres" da de samme kemiske forbindelser bruges i andet grej...
http://www.dream-models.com/eco/electrics-charging.html

Ud over det kan der jo være noget fejlstøm, dårlige forbindelser, for tynde kabler, mange accelerationer, forkert gearing til din moter og derfor for stort forbrug af strøm, lejer som kører dårligt... . . .

Det er dog lidt tid siden jeg har leget med sådan noget og på et meget nørdet plan så nogle af tingene er nok lidt for petitesse kneppet i mit hoved men skal gerne prøve at hjælpe hvis jeg kan...

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 44 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3

All times are UTC + 1 hour