Fixie-king.dk

Forum for cykelbude og andre cykelfetichister
Dato og tid er 19. sep 2018 09:08

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 68 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
Messenger for life!

Hej.
Jeg ville gerne prøve at spille lidt polo, når solen engang kigger frem i lille Dk igen.
Men, men, men.
Jeg aner intet om det, og det kunne måske være rart for intetvidende nybegyndere som mig, med et par tips til hvad der er smart at medbringe og hvordan man lige fintuner cyklen.

Første spørgsmål der melder sig for mig er om man bør have tåklips på (man vælter jo en del kan jeg se) og det kan ikke være rart at få knæene vredet osv.

Så tænkte dette måske kunne blive en informationstråd, hvor de garvede lige gav deres tips til hvordan man kunne få en fed første oplevelse på polobanen.

Så kom frisk med jeres input så der kan blive flere der dyrker denne fantastiske sport

Titel:
Urban Legend
Brugeravatar

Geografisk sted: From Top To Bottom
Hey! Super fedt med nye folk der har mod på polo!

Det er utroligt dumt ikke at have tåclips (man kan ikke bremse uden?)
Jeg har ikke set nogle ulykker hvor folk ikke har nået at komme ud af sine tåclips eller klikpedaler..

Du behøver ikke alt muligt udstyr eller noget!
Men det er ikke smart at spille med Spinergy, Aerospoke osv.

En lav gearing er en god idé.. Men man kan sagtens spille med sit helt normale gear.
Vi har køller og bolde, så det er bare at troppe op! Vi skal nok forklare regler osv. Og vi er selvfølgelig blide mod nye spillere!!

Det ligger jo lidt stille med polo for tiden. Men lige så snart det bliver plusgrader, og vi kan få skovlet sneen væk er der helt sikkert rigtig mange der er klar på noget Bloodcourt Polo! :twisted: :twisted:

Titel:
Messenger for life!

Tak for svar :)
Det er netop tips som at man bruger tåklips og en lav gearing, jeg var ude efter. Det er jo ting som lige kan gøre dagen lidt sjovere.
Spinergy får lov at blive hjemme :)

Titel:
Urban Legend
Brugeravatar

Jeg vil ikke sige så meget andet end ralle udover at jeg er enig :)
Fedt at du vil prøve at spille..

Når vi spiller normalt går vi heller ikke så hårdt til den som det bliver vist fra DM.
Der er et sted i videoen hvor det ikke er DM men bare fra almindelig hyggepolo(den scene hvor bolden knækker), der kan du jo se at der ikke bliver spillet så voldsomt normalt ;)
Men ja, tåclips skal du bestemt bruge, en lav gearing kan være godt men er ikke nødvendigt.
Jeg kører 50/18 til daglig og det spiller jeg også med og synes det er udmærket. Jeg vil ikke anbefale at spille med tungere gear end det...

Titel:
Dispatcher
Brugeravatar

Geografisk sted: 2200
Jeg kører 52/18 og jeg har svært ved at følge med =) Men det skyldes nu også at jeg bare er ekstremt dårlig!! Så kom endelig, så kan vi være begyndere sammen hehe!

Titel:
Dispatcher
Brugeravatar

Btw. Jeg har et nybegynder spørgsmål som jeg vel ligeså godt kan poste her.. Jeg har anskaffet et pladehjul som jeg havde tænkt mig at bruge til polo, hvilket jeg også har skrevet tidligere. Men jeg så at Treo i en anden post havde skrevet at pladebaghjul ikke var egnet til polo.. Hvorfor?

Titel:
Messenger for life!
Brugeravatar

Geografisk sted: K til K
Mars skrev:
Btw. Jeg har et nybegynder spørgsmål som jeg vel ligeså godt kan poste her.. Jeg har anskaffet et pladehjul som jeg havde tænkt mig at bruge til polo, hvilket jeg også har skrevet tidligere. Men jeg så at Treo i en anden post havde skrevet at pladebaghjul ikke var egnet til polo.. Hvorfor?

Altså, nu skal man ikke tage noget af det jeg skriver på internettet særlig alvorligt, men der er lige et par pointer her.

Den eneste grund til at vi kører med pladehjul til polo er for at undgå at køller, pedaler, fødder etc ryger ind imellem egerne og laver rav i den. Det er pisse noia, for at sige det mildt at køre rundt med, for der skal ikke meget vind til lige at tage kontrollen over dit forhjul.

Men da jeg spillede på fix kørte jeg 46/22 dvs. 56.5 gear inches hvilket efterlader mig med 11 skid patches og jeg kørte altså igennem et gatorskin på en lille måned, da vi spillede mest i sommer + et par punkteringer.

Og med det arbejde der ligger i at skifte lukkede ringe var det ikke noget jeg ville begive mig ud i, det har jeg personligt ikke temperament til.

Titel:
Dispatcher
Brugeravatar

Hmm det kan godt være jeg istedet skal koncentrere mig om at lære at køre først og så gemme pladegeilet til senere... Er bare lidt vildt med tanken om plade både foran og bag

Titel:
Messenger for life!

Hvad er egentlig nemmest at spille på? Fix eller SS

Titel:
Messenger for life!
Brugeravatar

Mars skrev:
Hmm det kan godt være jeg istedet skal koncentrere mig om at lære at køre først og så gemme pladegeilet til senere... Er bare lidt vildt med tanken om plade både foran og bag

Synes bare du skal gå for den, men måske du skulle finde noget plastik/pap og sætte på et almindeligt hjul istedet for pladehjul med lukkede ringe.

Lindenstroem skrev:

Den lader jeg lige stå til en af de andre. :wink:

Titel:
Urban Legend
Brugeravatar

Lindenstroem skrev:

Citat:
Den lader jeg lige stå til en af de andre. :wink:

Altså.. Treo begyndte for nogle måneder siden at spille med SS. Han lyder vældig begejstret for det :wink: :wink:

Men ellers kører alle på fix normalt. Jeg har dog set videoer fra new york etc. hvor de spiller med singlespeed..

Men hvis du mangler noget plade eller noget i den stil kan jeg skaffe noget net som nogen af os kører med. det har den effekt som Treo snakker om, bare uden problemer med vind og vejr..

Billede

Titel:
Rookie
Brugeravatar

Geografisk sted: her og der
Hey Ralle. Kunne egentlig godt bruge noget af det net dér.. Er det noget vi kan finde ud af? :)

- G. K. Chesterson

Titel:
Messenger for life!

Jamen så må jeg jo prøve mig frem, har endnu aldrig kørt på en fix så det bliver nok ss i starten, så må fix vente til jeg en dag får det lært.
Noget net ville være super-nice.
Har fået min kammerat interesseret også, så der kommer et par nye polospillere til sommer :)
Tak for positive svar og god "stemning" over for en rookie

Titel:
Rookie
Brugeravatar

Når du køre SS, ville jeg klart anbefale dig at køre uden tårclips, evt. en dejlig stor MTB pedal ville være sagen.
Der er ingen grund til at køre med clips hvis det ikke er til at bremse eller godt ord igen. Men kan accelerere en del hurtigere med clips. Men synes stadig at de første par gange burde du køre uden og se om du følte at du havde brug for den ekstra acceleration. Jeg tvivler dog.

Titel:
Urban Legend
Brugeravatar

Citat:
Har fået min kammerat interesseret også, så der kommer et par nye polospillere til sommer :)

Til sommer? nejnej. Du kommer ned og spiller når sneen er væk! :D

Jeg skaffer noget net :wink:

Titel:
Messenger

Geografisk sted: NV
nu blev jeg sgu osse hooket... poster I herinde når der sker noget??

Titel:
Urban Legend
Brugeravatar

Nej. I bike polo tråden..

http://fixie-king.dk/forum/viewtopic.ph ... start=1420

:roll: :roll:

Titel:
Messenger for life!
Brugeravatar

ku' være vi skulle lave rookie dag når vejret tillader.

Titel:
Urban Legend
Brugeravatar

treo skrev:
ku' være vi skulle lave rookie dag når vejret tillader.

håber at jeg er køreklar til den tid, det ku' være skæg..

Titel:
Urban Legend
Brugeravatar

Hey noobs!

Ny på banen:
ja en gang skal jo være den første...det jeg sætter pris på hos nybegyndere er at de viser lidt mod på banen og hjælper sine med spillere og hvordan gør man så det, jagt boldten, vær i vejen for modspillerne, skærm målet af for skud. Polo kan godt være lidt svært i starten meget at holde styr på boldt/kølle/cykle/modspiller/medspiller/mål/asfalt/blod/øl/hygge/musik/røg/smukke piger og drenge/... men om man har lidt mod på så tar det ca en 10 gange og så er men godt med i spillet.

Bremser:
det er vigtigt at kunne bremse, også kun med en hånd på styret da du jo har køllen i den anden. så om du køre uden bremser er det vigtigt du sider godt fast i pedalerne (på fix), jeg skifter selv til holdfast straps i år men ellers har jeg bare kørt med double straps.

Gearing:
hav en let gearing rundt 46/20, det spare du lidt energi i dine lår og du få også lidt flere balance punkter (trackstand) og en god acceleration

Pladehjul:
det har betydet meget for midt spil at jeg har fået pladehjul foran, her Quoter jeg lige treo "
Den eneste grund til at vi kører med pladehjul til polo er for at undgå at køller, pedaler, fødder etc ryger ind imellem egerne og laver rav i den. Det er pisse noia, for at sige det mildt at køre rundt med, for der skal ikke meget vind til lige at tage kontrollen over dit forhjul."
ja det er lidt noia at køre rundt med til dagligt, men nu har jeg kørt med det hele vintern og jeg har bare set det som god træning for armene når det rykker lid meget i styret.

Kølle: vi har køller men det er 10 gange federe at have sin egen. det man skal tænke på når man bygger en er at den må ikke være for tung, du skal kunne drible med den. den rette længde er også vigtig, om den er for kort kan du ikke tage bolten fra de andre og om den er for lang er det svært at drible. jeg syntes det er vigtigt at jeg kan trække bolten rundt baghjulet med køllen.

Hjælm:
ja det er vi nok flere der burte køre med... jeg tror at til de store turneringer kræver de at man har en på.

Træning:
jeg overvejer et starte noget polo træning op en gang her til foråret hvor alle kan komme og være med, da jeg ser lidt et problem i at når vi spiller nu så er det mest de gode der har bolten og så udvikler sig de nye spiller ikke så hurtigt og de føler måske ikke det er så sjovt.
Men man kan jo også træne selv! byg en kølle find en god kamrat eller flere og så spil lidt 1x1 eller 2x2. 1 mod 1 er godt træning for der lære du at drible og at dække et angreb af...

Jeg glæder mig til at se masser af nye spiler i år.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 68 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]