Fixie-king.dk

Forum for cykelbude og andre cykelfetichister
Dato og tid er 16. dec 2017 03:16

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 75 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
Messenger
Brugeravatar

Geografisk sted: København NV
Hej...
Det bliver en lidt roddet omgang det her. Men prøver at gøre det overskueligt.

Jeg har lige bygget en alletiders cykel med flipflop. Jeg kører uden straps fordi jeg kører med friløb når jeg bruger cyklen som transportmiddel.

Nu har jeg fundet en lille "legeplads" her i NV, hvor jeg kører fastnav og prøver at lære mig selv lidt tricks. Det er i forbindelse med byfornyelsen en BRED cykelsti med 50cm høje stjerner i beton er lavet. Lækker asfalt og masser af bænke osv.
Det går nogenlunde fremad. Jeg kan trackstande stående, skidde med begge ben og meget småt begyndt at få lidt fornemmelse for at kører baglens og lave wheelie.

Vil det give mig fordel til at tricke med straps?
Jeg kunne forestille mig jeg ville tage nogen kæmpe røvture, når fødderne hurtigt skal på jorden når det er ved at gå galt.

Jeg tager gerne imod fifs til lidt hurtigere fremskridt!

Er der andre "legepladser" her i kbh hvor folk kommer og tricker? Bare så man måske kunne suge lidt på andres erfaringer... Ellers er folk velkomne til at kigge op for enden af ørnevej!

Efter at have kigget lidt videoer, bl.a. af de OL-prinsesser, virker min gearing lidt hård(50/18)... Hvad tricker i andre på?

Mit baghjul er begyndt at slå en lille smule... Er det mishandling? (Velocity deepV)

Phlipperen

Senest rettet af Phlipperen 21. apr 2010 15:48, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Messenger
Brugeravatar

Hader de smileys... 50/18 skulle der have stået

Titel:
Wannabe
Brugeravatar

Geografisk sted: albertslund
Phlipperen skrev:
Hader de smileys... 50/18 skulle der have stået

man kan vist slå dem fra?

og jeg har forresten en gearing der hedder 42/18 på min cirkus/beater fix.

Titel:
Dispatcher

Find en nedlagt fabrik af en art i nærheden, tag en kost med, og fornøj dig der. - Du får muligvis nogle graffitimalere eller hjemløse som tilskuere, men ellers kan man være i fred.

Der ligger et forladt fabriksområde lige overfor Bikuben Kollegiet på Amagerfælledvej.

Hele området mellem stien, Amagerfælledvej og Njalsgade på billedet nedenunder er forladt og omkranset af efterladte bygninger.

Billede

Titel:
Dispatcher

Geografisk sted: KBH
jeg tricker med 44 eller 45/19

og over ved det tidligere kuben i kbh ved gyldenløvesgade er der en plads man kan bruge, der kommer nogen gange lidt skatere eller bmx men ellers kan du for det meste være rimelig meget i fred

Titel:
Messenger for life!
Brugeravatar

Geografisk sted: 2400NV
kvik skrev:
Find en nedlagt fabrik af en art i nærheden, tag en kost med, og fornøj dig der. - Du får muligvis nogle graffitimalere eller hjemløse som tilskuere, men ellers kan man være i fred.

Der ligger et forladt fabriksområde lige overfor Bikuben Kollegiet på Amagerfælledvej.

Hele området mellem stien, Amagerfælledvej og Njalsgade på billedet nedenunder er forladt og omkranset af efterladte bygninger.

De har revet det ned.

Urban Legend
Brugeravatar

Phlipperen skrev:
Hej...

Mit baghjul er begyndt at slå en lille smule... Er det mishandling? (Velocity deepV)

Phlipperen

http://www.youtube.com/watch?v=Zva7m5Pp ... re=related

Titel:
Messenger
Brugeravatar

Ha ha....

Yes sir, 0,1ton!... 3-cifret!!:) Har også lige gået hele cyklen efter og efterspændt diverse steder! Jeg må forbi TBS og låne deres nøgle til klingeskruerne...

Tak for de pladser.

Titel:
Pedal Mafiosi

jeg kører med 42/16 som for mig er perfekt til tricks!
tykkelsen på dækket er en vigtig faktor for hvor meget tæsk de kan klare, men det kommer også an på hvilke tricks..

Jeg kører selv med 37c

Ellers har jeg skrevet til John Prolly http://prollyisnotprobably.com/
om hvilket hjul setup der kan klare mosten og han svarede:

-Profile 36h hubs with 3/8" axles
-double-butted spokes (dt swiss, etc)
-lace them 4x. Don't listen to your mechanic if he doesn't recomend
it, just do it.
-Alex G6000's are great rimes, the Chukkers are more readily available
and are also ok.
-I really like Specialized tires. Right now I'm on the Hemispheres. 40c.

Ellers er der mange fixed gear gearstylere/700cmx'ere der er begyndt at køre med 26" hjul for og bag, men så bliver den en anden cykel.

Håber du kan bruge det.

Titel:
Urban Legend
Brugeravatar

Geografisk sted: Solskinsøen
Citat:
Er der andre "legepladser" her i kbh hvor folk kommer og tricker?

Verden er din legeplads :)

Det er altid, og på alle tænkelige måde, bedre at sidde fast i pedalerne, uanset om man er til tricks eller alm. cykling.

Trafikmutant

Geografisk sted: Nørrebro
Phlipperen skrev:
Hej...
Det bliver en lidt roddet omgang det her. Men prøver at gøre det over skueligt.

Jeg har lige bygget en alletiders cykel med flipflop. Jeg kører uden straps fordi jeg kører med friløb når jeg bruger cyklen som transportmiddel.

Nu har jeg fundet en lille "legeplads" her i NV, hvor jeg kører fastnav og prøver at lære mig selv lidt tricks. Det er i forbindelse med byfornyelsen en BRED cykelsti med 50cm høje stjerner i beton er lavet. Lækker asfalt og masser af bænke osv.
Det går nogenlunde fremad. Jeg kan trackstande stående, skidde med begge ben og meget småt begyndt at få lidt fornemmelse for at kører baglens og lave wheelie.

Vil det give mig fordel til at tricke med straps?
Jeg kunne forestille mig jeg ville tage nogen kæmpe røvture, når fødderne hurtigt skal på jorden når det er ved at gå galt.

Jeg tager gerne imod fifs til lidt hurtigere fremskridt!

Er der andre "legepladser" her i kbh hvor folk kommer og tricker? Bare så man måske kunne suge lidt på andres erfaringer... Ellers er folk velkomne til at kigge op for enden af ørnevej!

Efter at have kigget lidt videoer, bl.a. af de OL-prinsesser, virker min gearing lidt hård(50/18)... Hvad tricker i andre på?

Phlipperen

Hej. Stort set alle triicks kan laves uden straps, nogle ting som involverer hop er bare meget lettere med straps. jeg vil klart anbefale at køre med straps. Køb nogle pedaler som kan bruges på begge sider så du kan prøve dig lidt frem. Hold fast straps er det fedeste.
Gearing: jeg kører 45/18, hvilket fungere rigtig godt men har desværre kun 4 skidpachtes. Hvad angår småskæve hjul er det nok bare noget vi må vænne os til med 700c, kører selv med alex g 6000 rims og mit baghjul slår også lidt pga 180`s, men ikk noget der kan mærkes.
Ørnevej,,,kigger forbi en dag..
troll

Titel:
Dispatcher
Brugeravatar

Har I prøvet at køre på banen ude for enden af Prags Boulevard? Det var måske noget, hvad ved jeg. Det suckede hårdt til alm street mtb, men ved ikke med fixies. Den ses på billede nr 6 http://www.cphx.dk/index.php?id=23640#/23640/

Titel:
Dispatcher

sredna skrev:
Har I prøvet at køre på banen ude for enden af Prags Boulevard? Det var måske noget, hvad ved jeg. Det suckede hårdt til alm street mtb, men ved ikke med fixies. Den ses på billede nr 6 http://www.cphx.dk/index.php?id=23640#/23640/

What? - Er det meningen, at det skulle være en bane af en art?
Jeg bor ret tæt på, og hver gang jeg går forbi med hunden, hænger der ret skumle smådrenge ud.

Titel:
Dispatcher
Brugeravatar

Ja det er sådan en skateboardbane ser ud hvis du får en kvindelig arkitekt fra Århus til at tegne den. 8) Jeg boede i kvarteret inden de gik igang og pushede på for at få en trialbane (!), jeg var til møde etc, men arkitekten dumpede ideen fordi projektet ikke passede ind æstetisk. :roll: Istedet fik de en ståplade at glide på og nogle rails/bænke og et sted hvor de lokale kan stjæle rullegræs til altanen. Jeg brugte den til at øve lidt bunnyhop og rollbacks etc.

Wannabe

troll skrev:
Gearing: jeg kører 45/18, hvilket fungere rigtig godt men har desværre kun 4 skidpachtes.

Hvordan regner du det ud?

Urban Legend
Brugeravatar

steffen skrev:
troll skrev:
Gearing: jeg kører 45/18, hvilket fungere rigtig godt men har desværre kun 4 skidpachtes.

Man regner det ikke ud. Man slår det op. Jeg kan godt lide den her - http://www.surplace.fr/ffgc/

Titel:
Messenger for life!
Brugeravatar

Geografisk sted: 2400NV
jeg foretrækker at regne det ud. click.

Titel:
Wannabe

Self. regner man det ud. Jeg er bare helt ufattelig hjernedød idag og var et øjeblik sikker på 4 var forkert. Så, nevermind.

Trafikmutant

Geografisk sted: Nørrebro
steffen skrev:
troll skrev:

brugte denne
http://www.allcitycycles.com/tech/gear_calc/
den er fed fordi den kan ta dæk størrelse osv med.

Titel:
Messenger
Brugeravatar

Hvad er det "ambi-skidder" man kan hakke af?
Jeg har også set det på en anden af de beregnere...

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 75 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]