Fixie-king.dk

Forum for cykelbude og andre cykelfetichister
Dato og tid er 16. dec 2017 03:34

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
Messenger for life!

Hånd-vind-skærme - så du slipper for den famøse chilfaktor på nallerne...

Du skal bruge:

2x to-liters-appolinaris(Netto 5,-)
en kraftig saks

Drik, bøvs, klip flasken midt over på tværs - klip derefter 1/3 af på langs, af den del med flaskehalsen på.

Nu skulle du gerne have en clip-on-hånd-vind-skærm...gå ud og tis, og begynd forefra, så det ikke kun er den ene nalle der ikke fryser.

...og så har du jo den del med bunden tilbage, som du jo passende kan udtænke en snedig plan for, så man ikke fryser om poterne lige så...og så tænker du hold da kæft! det er skide smart og åndsvagt! - det skriver jeg lige i den dersens åndssvage tråd. mvh

Titel:
Pimp of the hill

Geografisk sted: Sydlædervest
Jeg fatter ingenting? Har du hørt om handsker? Og hvis det skal være billigt så er der 5 par arbejdshandsker i Silvan for 50 kr.

Titel:
Messenger for life!

Tekno skrev:
Jeg fatter ingenting? Har du hørt om handsker? Og hvis det skal være billigt så er der 5 par arbejdshandsker i Silvan for 50 kr.

Jo jo, du har fattet det helt rigtigt – '5 par arbejdshandsker' er da brand intermistisk! Optur! men istedet for en eventuelt suplerende latex handske, til når det regner eller sner, fungere håndskærmen på samme måde, men man slipper for klamme hænder som kan bliver meget kolde og stinker af salmiakspiritus...selfølgelig skal man have handsker på!

Forstå ret – 'håndskærm' var bare et eksempel på en intermistisk løsning – og håbede at det vil give anledning til at folk kom i tanke om diverse alternative løsninger, som faktisk har fungeret godt? mvh

Titel:
Messenger for life!

Tekno skrev:

Jo jo, du har fattet det helt rigtigt – '5 par arbejdshandsker' er da brand intermistisk! Optur! men istedet for en eventuelt suplerende latex handske, til når det regner eller sner, fungere håndskærmen på samme måde, men man slipper for klamme hænder som kan bliver meget kolde og stinker af salmiakspiritus...selfølgelig skal man have handsker på!

Forstå ret – 'håndskærm' var bare et eksempel på en intermistisk løsning – og håbede at det vil give anledning til at folk kom i tanke om diverse alternative løsninger, som faktisk har fungeret godt? mvh

Titel:
Sealskinz til de våde dage.
Billede

Eller luffer til de meget kolde dage.
Billede

Titel:
Urban Legend
Brugeravatar

Donnie skrev:
'håndskærm' var bare et eksempel på en intermistisk løsning – og håbede at det vil give anledning til at folk kom i tanke om diverse alternative løsninger, som faktisk har fungeret godt? mvh

Klart Donnie, lad alle de kreative idéer komme frem!

Titel:
Urban Legend
Brugeravatar

Terry skrev:
Sealskinz til de våde dage.
Billede

Jeg har cyklet med Sealskinz i vådt føre og de er bestemt ikke vandtætte. Man har enormt kolde og klamme hænder bagefter. De fungere derimod rigtig godt som indlægshandske, da de er ret kropsnære.

Sent from my Tamagotchi using Tapatalk

Titel:
De er skam vandtætte, du sveder bare om hånden. En lille skalhandske gør tricket.

Titel:
Urban Legend
Brugeravatar

Terry skrev:
De er skam vandtætte, du sveder bare om hånden. En lille skalhandske gør tricket.

Hvad kalder du skaldhanske? Jeg googlede det lige og de handsker der kommer frem, er i samme tykkelse som Sealskinz. Ikke at jeg ikke tror dig, det er bare godt lige at få det på plads.

Sent from my Tamagotchi using Tapatalk

Titel:
Fx. den Lowe Alpine GTX handske/luffe jeg postede er lavet med en inderhandske i et varmt materiale, og en yderhandske i et goretex materiale med læder i handen for at undgå at slide hul på goretex'en. Handsken kan skilles ad.

Så princippet er en varm inderhandske og en større yderhandske der er vind/vandtæt. Husk mellemrum mellem de to lag, undgå kuldebroen.

Som cykelbud er det lækkert med en handy handske (sealskinz med gummidupper) og en vind vandstopper i form af en handske eller en sodvandsflaske, hvis man har de lyster. Lidt ligesom gamle mennesker på triletter, de har de der lædermuffer på styret.

Titel:
Messenger for life!

Terry skrev:
Fx. den Lowe Alpine GTX handske/luffe jeg postede er lavet med en inderhandske i et varmt materiale, og en yderhandske i et goretex materiale med læder i handen for at undgå at slide hul på goretex'en. Handsken kan skilles ad.

Så princippet er en varm inderhandske og en større yderhandske der er vind/vandtæt. Husk mellemrum mellem de to lag, undgå kuldebroen.

Som cykelbud er det lækkert med en handy handske (sealskinz med gummidupper) og en vind vandstopper i form af en handske eller en sodvandsflaske, hvis man har de lyster. Lidt ligesom gamle mennesker på triletter, de har de der lædermuffer på styret.

Man lyster!...triletter, lædermuffer, gamle mennesker...i er SÅ gode til det her.

Luffe-foreslaget giver point! men dumper intermisme-delen...hvis du nu havde foreslået avispapir i de vind/vandtæt-luffer havde den været hjemme – og havde du yderligere kryderet den med at det skulle være Ugebladet Søndag, lokalavisen eller noget andet cerut-rygende-lir, havde der været stående applaus...Avispapir tager kegler! . mvh

Senest rettet af Donnie 21. feb 2010 18:56, rettet i alt 1 gang.

Trafikmutant
Brugeravatar

Geografisk sted: frederiksberg.
Donnie skrev:
Hånd-vind-skærme - så du slipper for den famøse chilfaktor på nallerne...

Du skal bruge:

2x to-liters-appolinaris(Netto 5,-)
en kraftig saks

Drik, bøvs, klip flasken midt over på tværs - klip derefter 1/3 af på langs, af den del med flaskehalsen på.

Nu skulle du gerne have en clip-on-hånd-vind-skærm...gå ud og tis, og begynd forefra, så det ikke kun er den ene nalle der ikke fryser.

...og så har du jo den del med bunden tilbage, som du jo passende kan udtænke en snedig plan for, så man ikke fryser om poterne lige så...og så tænker du hold da kæft! det er skide smart og åndsvagt! - det skriver jeg lige i den dersens åndssvage tråd. mvh

lol.. alternativt, bare køre med hænderne i lommerne. eller binde to stykker snor fast til hver sin ende af styret og så lade dem løbe op igennem ærmerne i jakken. og så kan man bare have armene der inde i varmen.. skide god ide jeg fik der..

Titel:
Urban Legend
Brugeravatar

Geografisk sted: Solskinsøen
Hvis man har mange sommerhandsker liggende, og ikke gider investere i dyre vinterhandsker, kommer her tricket:

Tynd inderhandske - et par plasichandsker fra en tankstation - en sommerhandske udover.

Man sveder om hånden, men hånden vil være våd og varm, modsat en våd og kold hånd, hvis man ikke havde haft plastichandsken på.

Titel:
Dispatcher
Brugeravatar

Jeg bruger et støvsugerrør når jeg skal banke en fitting på en gaffel. Fittingens skåle presser jeg på med en lang gevindstang med tykke skiver og bolte i hver ende. Booyah.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]