Fixie-king.dk

Forum for cykelbude og andre cykelfetichister
Dato og tid er 16. dec 2017 03:35

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 37 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: Budtricks
Pimp of the hill

Geografisk sted: Sydlædervest
Vestervoldgade mod Amager/Kalvebod: Hvis der bliver rødt i Stormgadekrydset før du kan nå at komme over, så drej til højre. Du får grønt over HCAB og kort efter grøn bølge mod Langebro. Hvis der bliver grønt i Stormgadekrydset, så kør ligeud. Du får også grønt ved Ny Kongensgade krydset, kør ligeud og drej til højre ad Rysensteensgade og du får grønt over HCAB.

Niels Brocks Gade/Tietgensgade mod Kalvebod Brygge: Kør ad Hambrosgade og Mitchellsgade, for så kan du smutte over fodgængerfeltet hvis der er rødt i Kalvebod/Bernstorrfsgade krydset + du undgår krydset ved Bernstorffsgade/Polititorvet.

Fisketorvet: Hvis du har et stop på Fisketorvet og du ved du skal ind i midten af centeret, så kør ind i P-huset hvor du kan låse cyklen fast næsten lige ved siden af elevatorerne - i stedet for at køre op på Dybbølsbro og traske den lange vej fra hovedindgangen ind til området med elevatorerne.

Legaliseringen: Hvis du har en legalisering og andre stop på Christianshavn, så kør først hen og aflever din legalisering. Sig du kommer igen og henter den, så kan du aflevere de andre stop i ventetiden og tjene gratis penge. Det virker også selv om der er mange andre derinde, bare træk et nummer og læg dokumenterne med nummeret ovenpå.

Dicentia Studios: Kør direkte hen til elevatoren og tryk den ned. I den tid det tager elevatoren at komme ned fra 2. sal kan du lige nå at trille over og låse din cykel fast til gelænderet på trappen overfor og lunte tilbage. (Virker ikke for tiden pga store snedriver)

Elevatorer: Vil du være sikker på at kunne køre ned med en elevator, så brug din taske til at blokere den. Gode steder at gøre dette: Lett Advokater - RHP 4, Warner Music - Falkoner Alle 63, Milward Brown - RHP 45, Nielsen & Thomsen Advokater - Østbanegade 55... EDIT: Vær dog ret sikker på hurtigt at komme tilbage, ellers risikerer du bøvl med tilfældige mennesker som kommer op og ser hvorfor de skulle tage trappen til 5. sal - men hvis du bliver "opdaget" af folk som skal ned, så synes de oftest bare at det er sjovt og smart.

Senest rettet af Tekno 20. feb 2010 10:54, rettet i alt 2 gange.

Titel:
Urban Legend
Brugeravatar

En skam jeg ikke aner hvor nogen af de steder er hende for det lyder ellers til er være nogle rigtige fornuftige råd. :D

Titel:
Pimp of the hill

Zdrenka skrev:
En skam jeg ikke aner hvor nogen af de steder er hende for det lyder ellers til er være nogle rigtige fornuftige råd. :D

Disse tricks giver mest mening for nye bude. Og gamle bude der ikke tænker sig om. :)

Titel:
Urban Legend
Brugeravatar

Tekno skrev:
Zdrenka skrev:

Disse tricks giver mest mening for nye bude. Og gamle bude der ikke tænker sig om. :)

Den med lige at stille sin taske så den vælter ned i lysfæltet når elevatoren åbner synes jeg er super god :)

Titel:
Pimp of the hill

Mest for de grønne:

Hav altid en bagagerem med i din taske!
Billede

Kan købes billigt i Silvan. Er praktisk når du får en pakke som lige akkurat er så stor, at du ikke kan lukke din taske. Du kan nemlig hægte krogene fast i den nederste del af kliklåsen og stikke remmen gennem hanken så der ikke er noget der ryger ud. Hav også noget med til at dække over pakken hvis det regner, fx en plastikpose. (Før du køber en rem så tjek at krogene ikke er for tykke til kliklåsen)
Billede Billede

Lav en lomme på fronten af din taske ud af to gamle rygreklamer. Du taper dem bare sammen i bunden med gaffatape og sætter den aktuelle reklame udenpå de 2 sammentapede reklamer. Lommen er supergod til postelastikker, bagageremme, værktøj, tynde breve m.m. (Brug kraftig gaffatape eller brug 3-4 lag hvis du bruger det billige fup-gaffa)
Billede Billede

Titel:
Urban Legend
Brugeravatar

Geografisk sted: Frederiksberg
Der her er lige som at læse snydekoder til computerspil i Tips & Tricks-magasinet i 1997 - fedt også selvom man ikke havde spillene. :)

Titel:
Wannabe

Det minder mig om denne 'shop tips' liste, som jeg derfor fik lyst til at dele. God sammen med morgenkaffen, velbekomme.

Titel:
Pimp of the hill

Super fed side! Tak for den. :D

Titel:
Pimp of the hill

Tog-tricket: Hav altid et cykelklippekort og et blåt og et gult i tegnedrengen. Så kan du køre i tog og metro som det passer dig. Praktisk fx når du skal til Kastrup og bare ikke gider. Du kører hen til Tietgensbroen, kigger på skærmene hvor og hvornår toget til Lufthavnen kører, som regel er det spor 5 eller 6 indenfor 10 minutter. 20 minutter senere afleverer du på Kystvejen 16 og 45 minutter senere er du tilbage i byen på samme klip. Bemærk der er spærretid for cykler i metroen 15:30 til 17:30. Og man skal kun bruge cykelklippekort i metroen - i togene er det nu gratis. Sig det altid til styrmanden, lad være med at køre på røven og tag altid din cykel med. Andet kan ikke betale sig.

Titel:
Vejkat
Vejkat

Geografisk sted: Danmark
Tekno skrev:
Tog-tricket: Hav altid et cykelklippekort og et blåt og et gult i tegnedrengen. Så kan du køre i tog og metro som det passer dig. Praktisk fx når du skal til Kastrup og bare ikke gider. Du kører hen til Tietgensbroen, kigger på skærmene hvor og hvornår toget til Lufthavnen kører, som regel er det spor 5 eller 6 indenfor 10 minutter. 20 minutter senere afleverer du på Kystvejen 16 og 45 minutter senere er du tilbage i byen på samme klip. Bemærk der er spærretid for cykler i metroen 15:30 til 17:30. Og man skal kun bruge cykelklippekort i metroen - i togene er det nu gratis. Sig det altid til styrmanden, lad være med at køre på røven og tag altid din cykel med. Andet kan ikke betale sig.

Er der egentligt ikke noget med at det er GRATIS at have cykel med i toget og metroen nu ?

Titel:
Urban Legend
Brugeravatar

Geografisk sted: 2200 bronx
Det er kun i s-toget, backup. Men det burde vel ikke bekymre dig, nu du har fået bil? :twisted:

Titel:
Pimp of the hill

Kun i S-tog, altså ikke i fjerntog? Så har jeg været heldig et par gange i Øresundstoget...

Titel:
King of the hill
Brugeravatar

Geografisk sted: 4th
Men er togtricket ikke kun for at spare på kræfterne??
Mig bekendt er der 3 zoner fra Kbh K, V, Ø, N osv til lufthavnen og et gult
klippekort koster vel omkring 175kr nutildags, så altså 17,50(plus en ti'er for cyklen hvis du ta'r Metroen) for at få lov til at komme ud og aflevere en tur på kystvejen?
Jeg ved godt at man ka' blive fuldstændig nedtrykt og ude af stand til at køre noget som helst ind resten af dagen, hvis man ryger til ydre Kastrup en formiddag, men rent økonomisk, ka'det så overhovedet betale sig, hvis man kun har en tur med, Tekno??

Titel:
Pimp of the hill

Val-Tho skrev:
Men er togtricket ikke kun for at spare på kræfterne??
Mig bekendt er der 3 zoner fra Kbh K, V, Ø, N osv til lufthavnen og et gult
klippekort koster vel omkring 175kr nutildags, så altså 17,50(plus en ti'er for cyklen hvis du ta'r Metroen) for at få lov til at komme ud og aflevere en tur på kystvejen?
Jeg ved godt at man ka' blive fuldstændig nedtrykt og ude af stand til at køre noget som helst ind resten af dagen, hvis man ryger til ydre Kastrup en formiddag, men rent økonomisk, ka'det så overhovedet betale sig, hvis man kun har en tur med, Tekno??

Nej, men det er også worst case. For et stykke tid siden snatchede jeg 5 modtager-betaler ture på Kystvejen da jeg var fri på HCAB. Og i går lavede jeg det udvidede tog-trick: Jeg havde kørt rundt i en times tid med siveren på forhjulet og jeg kunne ikke få fred til at skifte slange fordi der hele tiden kom ture. Da jeg så fik Kul til Ferring og Kystvejen hoppede jeg ned i metroen og skiftede slange på vej derud. Bang!

Titel:
King of the hill
Brugeravatar

Geografisk sted: 4th
Fem ture fra Kystvejen er ikke at kimse af,det er sgu godt arbejde!!!
Og snedigt at skifte slange mens du er "underground", men du må altså ikke
pumpe dine dæk så hårdt at de si'r Bang!! :D

Titel: Re: Budtricks
Pimp of the hill

Tekno skrev:
Dicentia Studios: Kør direkte hen til elevatoren og tryk den ned. I den tid det tager elevatoren at komme ned fra 2. sal kan du lige nå at trille over og låse din cykel fast til gelænderet på trappen overfor og lunte tilbage. (Virker ikke for tiden pga store snedriver)

Ahahaha! Totalt forældet rookie trick. Det eneste rigtige er selvfølgelig at tage cyklen med op i elevatoren. På vej ned kan man så pakke og stille sig klar til at skyde ud af elevatoren, så snart den åbner. Giver løftede øjenbryn hver gang nogen ser det! :!:

Urban Legend
Brugeravatar

Tak fordi du lige refreshede den her tråd Tekno, den er god lige at skimme!

Pimp of the hill

Et andet elevator trick til steder som Kalvebod Brygge 45, hvor man kan lure på om nogen går ind i bygningen imens man kører op. Hvis nogen går ind i bygningen er der stor chance for, at de vil kalde elevatoren til stueetagen og det går jo IKKE! Man skal bare sende elevatoren til etagen over den man står af på og tilkalde den igen så snart den er kørt. Smut ind og hent forsendelsen og nyd din perfekte timing når elevatoren kommer ned og åbner for dig lige som du kommer ud fra receptionen. Og hyg dig med, at dem i stueetagen har måtte vente fordi du er SÅ smart. Kalvebod Brygge 45 har forresten en ekstra "hemmelig" elevator til venstre for den gennemsigtige elevator - hvis en kollega laver tricket lige før dig.

Urban Legend
Brugeravatar

*klap klap klap*
Smukt, må jeg gøre næste gang. Lurede også på the super secret elevator sidst jeg var der, men turde ikke tage en tur :oops:

Pimp of the hill

Nordre Fasanvej/Mariendalsvej krydset på vej mod NV: Hvis der bliver rødt for dig her, så se at komme over så snart du kan og giv den gas ned mod Borups Alle krydset. Så når du det grønne lys.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 37 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]