Fixie-king.dk

Forum for cykelbude og andre cykelfetichister
Dato og tid er 17. nov 2018 17:58

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Den stille type

Det er en vurderringssag, og jeg her brug for jeres vurdering på hvilken lås der er bedst, og hvilken metode (evt sheldon brown) der er bedst at låse sin cykel med, samt ift. ikke at få stjålet dæk og dele etc.
Har kigget lidt på den her http://www.amazon.com/Kryptonite-Mini-7 ... op?ie=UTF8
Er der andre der har erfaring med mini modellerne? Jeg tænker ud fra det vil være sværere at bakse en boltsalt ind i en lille, er det tilsvarende et irritationsmoment at bruge den?
Ift. metal delene tror i man kan få en kryptonit sok så lakken ikke ridses?:D Min cykel er meget velbevaret vintage, derfor havde jeg kig på en mindre abus kæde som har stof omkring, de er bare tunge og små besværlige

Urban Legend
Brugeravatar

Geografisk sted: 2200

Lås dit stel fast og tag cyklen med indenfor om natten.

Urban Legend
Brugeravatar

Geografisk sted: Nørrebro
Husk at købe Kryptonite i DK, så får du varefakta-låsebevis med. Det skal du bruge til forsikring hvis din cykel bliver stjålet.

Jeg har kryptonite evolution mini (den med kortest bøjle) og låser næsten altid fast gennem stel og baghjul til et fast objekt (fx skilt eller på bagsiden af et cykelstativ med ringholdere). Men min cykel er ret tight bagtil (kun plads til 23c) samt monteret med lave boksfælge, så det er rimeligt ligetil.

Hos cykelpartner har de alle modeller af Evolution Mini. Herunder
http://www.cykelpartner.dk/index.php?ma ... ers_id=146

Mini (har 1 mm tykkere bøjler end de andre)
Mini Long shackle (ekstra lang - 100mm længere end mini)
Mini med wire (længere bøjle end mini - 38mm)
Mini messenger (med ekstra sidebøjle og "smarte" fixie-nøglesnører til håndledet)

Men du køber selvfølgelig din lås i TBS! :)

Længere bøjle gør det nemmere at låse cyklen fast da den bedre kan vinkles.
Generelt vil jeg mene at de fleste kan bruge modellen med wire da den er ekstra lang, men wiren er ret overflødig.
Jeg har ingen erfaring med messenger modellen. Hvis man kan forene sig med den ekstra bøjle er det sikkert det bedste køb. Samtidig er det den eneste mini-model som ikke har indbygget beslag til stel-montering hvilket er nice!

Til at låse ladcykel fast bruger jeg en ældre, kæmpe Kryptonite series 4 da baggageplads på en ladcykel ikke er et problem. Den kan gå gennem begge bagstræbere samt et fast objekt uden problemer.
Billede

Den stille type

I see! tak :)
Kan se kryptonite u-locks er lavet af vinyl, er det et materiale der ridser stellet?
Folk skriver rundt omkring at jo tættere låsen sidder på cyklen, a la en mini, jo mindre plads er der til en boltsaks ergo mere besværligt at bryde op, sandt eller falsk?:)

Urban Legend
Brugeravatar

Geografisk sted: 1902
Både og.
En boltsaks skal ikke bruge meget plads. Der skal bare være plads til at få kæberne om låsen. Det er dybest set ligegyldigt hvor tæt den sidder på rammen. I dén henseende; Falsk.
En anden metode er en momentstang, der vrider låsen op. Her skal der være plads til at få stangen ind i låsen, hvilket kan være meget sværere, hvis pladsen er trangt. Derfor; sand.

Reelt tror jeg dog ikke på, at det betyder meget. Den nemmeste og hurtigste måde at få sådan en lås op på er en vinkelsliber. Det tager omtrent 10 sekunder. De kommer til uanset. Hvis din cykel ikke er låst fast til et stationært objekt ryger den bare ind i en kassevogn og et sted hen hvor de kan arbejde på den i ro og mag. Med andre ord; gør som der står i første kommentar.

Al det her kunne du google dig til, med undtagelse af Junge-Ras' fortræffelige kommentar :)

Og nå ja; Dit stel bliver ridset. Deal with it! Det er uanset hvilket materiale du pakker din lås ind i. Get over it, og brug din cykel :)

Den stille type

Tak, jeg har googlet en del i går, men in you guys i trust^^

Urban Legend
Brugeravatar

Geografisk sted: 2000
Min cykel er desværre blevet nakket, og låsen var en Kryptonite Evolution Mini. Jeg har en nøgle med nummer på, er jeg pænt sikker på, men kan fandeme ikke finde beviset. Er det noget man kan få når man har nummeret? Den er købt i TBS for nogle år tilbage.

Urban Legend
Brugeravatar

Det tror jeg ikke. Men du kan måske henvende dig i TBS og så kan det være at de vil lave et nyt bevis til dig. Det er da i hvert fald et forsøg værd.

Urban Legend
Brugeravatar

Jungle-Ras skrev:
Det tror jeg ikke. Men du kan måske henvende dig i TBS og så kan det være at de vil lave et nyt bevis til dig. Det er da i hvert fald et forsøg værd.

Jeg prøvede, men jeg forstår godt, de ikke kan. Det er dokumentfalsk, men fandeme træls når man har nøglen med nummer, og bare mangler den skod papirlap.

Urban Legend
Brugeravatar

Geografisk sted: Frederiksberg
Man kan også købe en Basta Click i for 129,- kr. i Føtex og bruge låsebeviset derfra.
Det er selvfølgelig en du har købt fort længe siden, og det var den der sad på cyklen.

Urban Legend
Brugeravatar

Med mindre de datere hvornår låsen er købt.

Sent from my Tamagotchi using Tapatalk

Urban Legend
Brugeravatar

Geografisk sted: 1902
Det er svært - basta har ikke nok nøglekombinationer til at være unikke for hver enkelt lås, og når du køber en ny lås er der ikke krav om at købet registreres nogen steder

Urban Legend
Brugeravatar

Efter et par tyverier, overvejer jeg at gå all-in på tyverisikring.

Som udgangspunkt kommer cyklen ikke ind i lejligheden.

Vores kælderrum er desværre et trådbur, dog med okay tykke tråde. Dog skal man heldigvis forbi en aflåst dør, inden man når derned, men hvad låser i Jeres rum med?

En anden overvejelse går på at få boltet noget i jorden, som jeg så låser stellet fast til. Så får de i hvert fald ikke rammen med.

Sidste ide er en lukket stålkasse, som er boltet ned i jorden indfra kassen, hvor cyklen så parkeres inde i den. Så skal jeg "bare" have en hæftig lås på kassen.

Shoot for satan. Skal der røg og sirener til eller hvad?

Lad cykeltyvene dø langsomt og smertefuldt :twisted:

Urban Legend
Brugeravatar

Geografisk sted: 2200
Hvorfor sætter du ikke bare et par plader på det der trådnet, så folk ikke kan se, at der står en dyr cykel derinde?

Urban Legend
Brugeravatar

inspektøren skrev:
Hvorfor sætter du ikke bare et par plader på det der trådnet, så folk ikke kan se, at der står en dyr cykel derinde?

Bestemt en mulighed.
Jeg tænker også, at folk så ville tænke, hmmmm. Det eneste bur, der er dækket til. Gad vide hvad der gemmer sig af godter.

Urban Legend
Brugeravatar

Jeg har overvejet et elektronisk system der sender mig en besked eller lignende hvis døren åbnes eller lignende. Det burde give mig lang tid nok til at reagere ved indbrud.
Det er relativt ligetil at lave et system der er uafhængigt af ekstern strøm.

Urban Legend
Brugeravatar

Ja, en alarm med SMS service kunne jeg godt finde på at nappe. Har du udset dig en specifik en?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Urban Legend
Brugeravatar

Jeg er uddannet i elektronik så jeg har faktisk kun tænkt i hobby-diy-løsninger.
Der findes GSM relæer (kontakter med mobiltelefonforbindelse) som kunne klare opgaven men jeg kan ikke lige finde den korrekte dims endnu. Dem jeg finder har alt for meget funktionalitet og er dyre.
Jeg vender måske tilbage.

Urban Legend
Brugeravatar

Noget ala denne, ikke alt for dyr. Hertil skal der købes/bygges en kontakt der kan aktivere et digitalt input på modulet.
https://wholesaler.alibaba.com/product- ... 0.5.8ahlUv

Desuden skal den have strøm. 12v. Optimalt set Tisluttes den stikkontakt hvis muligt, samt et batteri af beskeden størrelse. Et af de digitale inputs kan benyttes til at overvåge om strømmen fra stikkontakt er blevet afbrudt.

Hvis der ikke er en stikkontakt til rådighed skal der nok søges i en mere strømbesparende løsning.

City Banger
Brugeravatar

Geografisk sted: Østerbro
reidungsplid skrev:
inspektøren skrev:

Bestemt en mulighed.
Jeg tænker også, at folk så ville tænke, hmmmm. Det eneste bur, der er dækket til. Gad vide hvad der gemmer sig af godter.

Hvad med at smide plader på hele lortet, og "camouflere" det?
Fyr et stort fedt skilt op med noget tekst ala sikringsskab/ VVS/rengøring/whatever?
Der er vel ingen der gider bryde ind et sted, hvor de (så vidt de ved) kun finder nogle grove rengøringsmidler og en kost.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]