Fixie-king.dk

Forum for cykelbude og andre cykelfetichister
Dato og tid er 17. dec 2017 21:24

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3714 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 182, 183, 184, 185, 186
Forfatter besked
Urban Legend
Brugeravatar

Geografisk sted: Nørrebro
vedel skrev:
Jeg pendler hele året i alt slags vejr, og er ikke altid lige god til at få gjort min cykel ren ... så mine pulleyhjul dør lidt vel tidligt synes jeg.

Er der nogen herinde, der har erfaring med pulleyhjul i metal i stedet for plastik, eller med lukkede lejer i stedet for de vanlige plastikbøsninger?
Google fortæller mig at alu-hjul larmer mere og at lukkede lejer er noget lort fordi de sætter sig fast, men det (ihvertfald sidstnævnte) modstrider med min egen logik.

Hvad siger FK?

Samme gør jeg. Jeg mener ikke at problemet er så udpræget men jeg kører heller ikke crazy mange km længere. Sæt lige lidt tal på hvad tidligt er for dig :) Dør tænderne eller fryser lejer/bøsninger?

Messenger

Geografisk sted: Charlottenlund
Et shipping/told-moms spørgsmål:

Jeg har fået tilsendt et rammesæt fra Shanghai som pt. sitter fast i KBH customs. Jeg har ikke skullet betale hverken for stellet eller fragten. Er der nogen jeg kan gøre for at sørge for det ryger igennem uden ekstra $? Afsenderen har ikke sat værdi på, så skat har bedt mig sende proof of purchase fra afsender. Skal jeg bede afsenderen sende et bevis på en værdi af fx 50$ eller ville det være bedre at skrive "prototype/testing equipment, no commercial value"? - eller er der andre ting der duer?

Det kan være det lyder helt blankt, er ikke inde i reglerne - som nok fremgår...

Urban Legend

Geografisk sted: Østerbro
Hack skrev:
Et shipping/told-moms spørgsmål:

Jeg har fået tilsendt et rammesæt fra Shanghai som pt. sitter fast i KBH customs. Jeg har ikke skullet betale hverken for stellet eller fragten. Er der nogen jeg kan gøre for at sørge for det ryger igennem uden ekstra $? Afsenderen har ikke sat værdi på, så skat har bedt mig sende proof of purchase fra afsender. Skal jeg bede afsenderen sende et bevis på en værdi af fx 50$ eller ville det være bedre at skrive "prototype/testing equipment, no commercial value"? - eller er der andre ting der duer?

Det kan være det lyder helt blankt, er ikke inde i reglerne - som nok fremgår...

Skriv til tolderne at det er en erstatningsvare på garantien og at du allerede har betalt told på det oprindelige køb. Jeg gætter på at det er omtrent hvad der er sket og at du kan dokumentere den forrige toldbetaling.

Jeg tror at de er holdt op med at hoppe på urealistisk lave beløb og prototypehistorien.

Messenger

drøn skrev:

Skriv til tolderne at det er en erstatningsvare på garantien og at du allerede har betalt told på det oprindelige køb. Jeg gætter på at det er omtrent hvad der er sket og at du kan dokumentere den forrige toldbetaling.

Jeg tror at de er holdt op med at hoppe på urealistisk lave beløb og prototypehistorien.

Tak for hurtigt svar! Det ville give god mening, det er dog desværre ikke tilfældet :(

Det koster normalt 990$ online, hvilket jeg gætter på de kan finde ud af ret nemt hvis de lugter noget sketchy, men hvad ville der ske hvis de skrev nedsat pris til fx 250$? Ville man så blive taxet for den nedsatte pris eller den oprindelige værdi? For jeg tænker worst case man kunne sætte værdien til noget ret lavt - men ikke helt urealistisk, så tolden bare bliver billigere?

Urban Legend

Hack skrev:

Tak for hurtigt svar! Det ville give god mening, det er dog desværre ikke tilfældet :(

Det koster normalt 990$ online, hvilket jeg gætter på de kan finde ud af ret nemt hvis de lugter noget sketchy, men hvad ville der ske hvis de skrev nedsat pris til fx 250$? Ville man så blive taxet for den nedsatte pris eller den oprindelige værdi? For jeg tænker worst case man kunne sætte værdien til noget ret lavt - men ikke helt urealistisk, så tolden bare bliver billigere?

Ja, hvis du kan bevise det med en korrespondance eller en kvittering.

Derudover så er deres behandling lang og besværlig så væbn dig med toldmodighed.

Messenger

drøn skrev:
Ja, hvis du kan bevise det med en korrespondance eller en kvittering.

Derudover så er deres behandling lang og besværlig så væbn dig med toldmodighed.

Har lige ringet ud til dem - jeg tror det er den eneste mulige løsning, som du selv siger. Det lyder ikke som om de er specielt åbne for krumspring... Man kan undre sig ;) Tak for hjælpen!

Urban Legend
Brugeravatar

Geografisk sted: 2200
Jeg synes helt oprigtigt, at du skal indberette de beløb, du har betalt for ramme og forsendelse, så du kan betale det korrekte beløb for told og moms.

Messenger

inspektøren skrev:
Jeg synes helt oprigtigt, at du skal indberette de beløb, du har betalt for ramme og forsendelse, så du kan betale det korrekte beløb for told og moms.

Jeg forstår rigtig godt din holdning - jeg er heller ikke ude på at snyde Danmark. Men jeg har fået stellet tilsendt som sponsorat og havde ikke håbet på at skulle betale 3000kr. for at få det ind i EU når det i forvejen bliver produceret i Italien, solgt i Frankrig, er blevet kluddersendt til en butik i Kina og så skal tilbage til EU... :/

Urban Legend
Brugeravatar

Geografisk sted: 2200
Nej okay, det kan jeg godt forstå. :D

Urban Legend

Hack skrev:
inspektøren skrev:

Jeg forstår rigtig godt din holdning - jeg er heller ikke ude på at snyde Danmark. Men jeg har fået stellet tilsendt som sponsorat og havde ikke håbet på at skulle betale 3000kr. for at få det ind i EU når det i forvejen bliver produceret i Italien, solgt i Frankrig, er blevet kluddersendt til en butik i Kina og så skal tilbage til EU... :/

Det kan vel dokumenteres, alt det der?
Er de ligeglade med det?

Messenger

Nej du har helt ret! Dem der sender er bare nogle kæmpe paphoveder der taler dårligt engelsk så jeg kan ikke få dem til at udlevere et bevis på pakkens "rejse" - hvilket jo også bare generelt er mit problem... :(

Urban Legend
Brugeravatar

Geografisk sted: 2000
Hvad hedder krankboksen til sådan en fætter her?
Den her burde passe right?
https://www.cykelshoppen.dk/krankbokse/ ... lejer.html

Spørgsmålet er så også, om den skal brændes/varmes for at få skidtet af.

På forhånd tak

Sent from my iPhone using Tapatalk

Vedhæftede filer:
image1.jpeg
image1.jpeg [ 992.03 KiB | Vist 161 gange ]

Senest rettet af reidungsplid 5. dec 2017 11:25, rettet i alt 1 gang.

Urban Legend
Brugeravatar

Jeg kan ikke se dit billede, men det er ok når det er i newbie tråden.

Sent from my Tamagotchi using Tapatalk

Urban Legend
Brugeravatar

Geografisk sted: 2000
el rey skrev:
Jeg kan ikke se dit billede, men det er ok når det er i newbie tråden.

:mrgreen: . Weird. Det kan ses på telefonen (Tapatalk), men ikke på computeren. Jeg uploader via computeren nu.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3714 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 182, 183, 184, 185, 186

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]