Fixie-king.dk

Forum for cykelbude og andre cykelfetichister
Dato og tid er 26. jul 2017 14:30

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3692 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 181, 182, 183, 184, 185
Forfatter besked
Urban Legend
Brugeravatar

Geografisk sted: Det gode sted
Jeg har købt Rival skiftegreb, X0 bagskifter og 12-36 kassette

Alt sammen 10 speed. Måske er det nice, måske er det ikke. Men jeg lærer mest af at prøve mig frem, så hvis det er lort, så sælger jeg og køber igen.

Dispatcher

Geografisk sted: Charlottenlund
Så er jeg på den igen... Købte mig en Mercier Pista ramme i (forhåbentligt) Reynolds 500 stål med en super fastgroet alu pløk. Jeg har prøvet alt det sjove med vrid og WD40, andre smøremidler mm.

Er gået videre til at save ned gennem pløkken på langs med en afmonteret nedstrygerklinge. Tror jeg var nået næsten igennem den da jeg mistede tålmodigen og spændte lortet op i en skruetvinge for at se om jeg kunne folde pløkken ind i sig selv som en roulade... Det lykkedes - bare kun over tt :D

Jeg ved ikke om jeg er fucked nu - har hørt noget med kaustisk soda der skulle opløse pløk uden at skade stellet, men ved ikke hvad folk har at sige til det? Ellers ville jeg prøve at rulle/vride/presse videre og arbejde med varme/kuldebehandling af pløk/ramme samt smøre den hele vejen igennem...

Øv bøv jeg troede det skulle være min distortioncykel

Urban Legend
Brugeravatar

Geografisk sted: Fuck alt
Hack skrev:
Så er jeg på den igen... Købte mig en Mercier Pista ramme i (forhåbentligt) Reynolds 500 stål med en super fastgroet alu pløk. Jeg har prøvet alt det sjove med vrid og WD40, andre smøremidler mm.

Er gået videre til at save ned gennem pløkken på langs med en afmonteret nedstrygerklinge. Tror jeg var nået næsten igennem den da jeg mistede tålmodigen og spændte lortet op i en skruetvinge for at se om jeg kunne folde pløkken ind i sig selv som en roulade... Det lykkedes - bare kun over tt :D

Jeg ved ikke om jeg er fucked nu - har hørt noget med kaustisk soda der skulle opløse pløk uden at skade stellet, men ved ikke hvad folk har at sige til det? Ellers ville jeg prøve at rulle/vride/presse videre og arbejde med varme/kuldebehandling af pløk/ramme samt smøre den hele vejen igennem...

Kaustisk soda virker fint. Smid en prop i enden, hvor pinden sidder - jeg har haft succes med så avantgarde løsninger som dekorationsler og gaffa. Fjern boksen. Stil rammen på hovedet udendørs, og hæld en hidsig opløsning af kaustisk soda ned i sadelrøret via krankbokshuset. Brug åndedræts-, øjen- og håndværn aka tykke gummihandsker. Skift løbende blandingen.

Dispatcher

JesperXT skrev:
Hack skrev:

Kaustisk soda virker fint. Smid en prop i enden, hvor pinden sidder - jeg har haft succes med så avantgarde løsninger som dekorationsler og gaffa. Fjern boksen. Stil rammen på hovedet udendørs, og hæld en hidsig opløsning af kaustisk soda ned i sadelrøret via krankbokshuset. Brug åndedræts-, øjen- og håndværn aka tykke gummihandsker. Skift løbende blandingen.

Tusind tak for de fine råd Jesper! Jeg lykkedes med stiksav i sidste forsøg og fik skåret et fint lille stykke ind i sadelrøret mens jeg var i gang! :P Opdagede til min store fornøjelse, at frempinden også sad fast (1" quillI) - så fast, at da jeg prøvede at trække den ud fik jeg knækket gaflen ved bremsehullet. det fucking lort.

Jeg er aldrig blevet taget så hårdt i røven af en sælger "nej, frempinden sidder ikke fast og headset er fint, der er ingen buler i rammen.
-Headset er der slør i, da der mangler 4 kugler, der er tre buler i dt (dog ret små) og nu skal jeg skaffe mig en ny gaffel... Jeg er jo selv ude om det når jeg ikke tjekker ordentligt efter!

lortelort

City Banger
Brugeravatar

Geografisk sted: Glostrup
Bare for at være lidt tvær: Reynolds 500 er lige over vandrør, så red den ikke med store forhåbninger.

Sent from my EVA-L09 using Tapatalk

Dispatcher

Jeg ved det :( Worst 600kr. ever spent!

Urban Legend
Brugeravatar

Geografisk sted: 2000
Jeg har et sæt Cross MX 3.0 Comp. De kan vel godt tage et sæt 25mm durano plus eller ville i gå op i 28mm? De skal bruges i det danske sommervejr aka vejr som idag.
Billede

Sent from my iPhone using Tapatalk

Urban Legend
Brugeravatar

25 - men måske 28 ruller bedre.

Urban Legend
Brugeravatar

Tænkte nemlig også om man skulle se om 28 rullede bedre :-). Var bange for 25 blev lidt for smalt til fælgen. Hopper på 28

Urban Legend
Brugeravatar

Jeg har den koniske headset top på min caadx, men vil denne ikke passe fint?
http://www.cannondalespares.com/Cannond ... il/3-40270

De kalder det caadx Si headset.

PS. Angående ovenstående. 28" ruller kanon.

Urban Legend
Brugeravatar

Geografisk sted: Et bedre sted
Hvis ikke du har købt Durano Plus, så overvej lige Vredestein fortezza senso xtreme 28mm.

Lavere vægt og mindre rullemodstand med bedre punkteringsbeskyttelse.

https://www.probikekit.co.uk/bicycle-tyres/vredestein-fortezza-senso-xtreme-weather-folding-road-tyre-black/11322741.html?affil=thggpsad&switchcurrency=DKK&shippingcountry=DK&thg_ppc_campaign=71700000023233595&gclid=Cj0KCQjwktHLBRDsARIsAFBSb6yTtTy0oPp0a6MVY5txJRMYwpD3uOdSuqqXMztmTdur8qW5TcZOsTsaAiJqEALw_wcB&gclsrc=aw.ds&dclid=CNTkmdamodUCFQiIdwodoooMyg&variation=11322744

Urban Legend
Brugeravatar

Whatever skrev:
Hvis ikke du har købt Durano Plus, så overvej lige Vredestein fortezza senso xtreme 28mm.

Lavere vægt og mindre rullemodstand med bedre punkteringsbeskyttelse.

https://www.pr_wcB&gclsrc=aw.ds&dclid=CNTkmdamodUCFQiIdwodoooMyg&variation=11322744

Købte for noget tid siden, ellers en fin pris også. Må jeg prøve næste gang. De må lige udtjente deres værnepligt, tænker jeg.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3692 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 181, 182, 183, 184, 185

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]