Fixie-king.dk

Forum for cykelbude og andre cykelfetichister
Dato og tid er 22. nov 2017 05:33

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Urban Legend
Brugeravatar

Geografisk sted: Fuck alt
Godt. Kan vi ikke starte en tråd, med lidt vidensdeling om ovenstående ting.

I tirsdags røg jeg i jorden, og landede på skulderen. Frederiksberg Skadestue konstaterede, at der intet var brækket, og bad mig holde den i ro, i nogle dage. Lørdag tog jeg på Bispebjerg Skadestue, da jeg sov af helvede til, pga. konstante smerter, og en skulder, der hoppede af led hele tiden. De henviste mig til Idrætskirurgisk Enhed, der vil kontakte mig, indenfor 5 hverdage. Ringede til dem i morges, og de har intet hørt fra skadestuen, så havde ingenting om min skade.
Nu giver jeg dem et kald, igen i morgen tidlig, og rykker for, at nogen gider scanne min skulder igen.
Hvad er der ellers at gøre? Er det bare at gå rundt, med en løs skulder? Er der nogle private alternativer? Jeg kan ikke leve, med endnu en ødelagt skulder, så er ret villig, til at kaste penge i projektet. Nogen der har erfaring, med sagsbehandlingstiderne, i sådanne situationer?

City Banger
Brugeravatar

Geografisk sted: 2730
Lyder som det samme min kollega lider af. Han røg af cyklen for et par uger siden og har beskadiget sit ledbånd i skulderen.
Han har været til nogle undersøgelser og er blevet bedt om at holde skulderen i ro. Samtidig har hans fys givet ham nogle øvelser, der skal laves hver dag.

Bliver det ikke bedre inden for en måneds tid skal han vist opereres.

Jeg kan da lige spørge ad hvor og hvordan han er blevet udredt.

Summa sumarum: Sur røv og god bedring!

Det er en idiot-cykel, men hvis man har det fedt så har man det fedt.

Messenger

Geografisk sted: Den konservative højborg AKA Frederiksberg
Det var ikke min skulder, men blev væltet af cyklen for 2 års tid siden og slog min arm, troede bare det var et slag men da det blev ved med at gøre ondt tog jeg til min læge som også bare sagde at det var et slag. Et par uger efter var hævelsen væk og man kunne se et hak i min biceps så jeg bestilte en tid til hos min læge som så henviser mig til en ultralyds scannings klinik, min biceps var så blevet revet halvt over...
Men altså kort og godt prøv din egen læge? Måske hun/han kan henvise dig til et sted

Urban Legend
Brugeravatar

Geografisk sted: Fuck you
Jeg har nu ca. 8 måneder siden min knæskade begyndte kun haft bøvl fra den offentlige sektor. De har hjulpet med ca. 0 ting.
Tilgengæld har fysioterapi behandlinger hos Carsten i Jorckspassage (anbefalet af Mr. Ja-Hatten) været golden.

Urban Legend
Brugeravatar

^Jep fysserne i Jorcks passage har styr på idrætsrelaterede skavanker - og Carsten er mand for knæballade relateret til cykling.

Trafikmutant

Geografisk sted: Bryggen
Jeg vil tilslutte mig flertallet, mine oplevelser har været at man når længst gennem henvisning fra egen læge el.a. , til en specialpraktiserende læge eller behandlingsklinik - eks. fysioterapi .

I Foråret '12 fik jeg en knæoperation som desværre ikke hjalp på mit problem, efterfølgende havde jeg held med at kontakte min forsikring for at lave en skadesanmeldelse, hvorefter de tilbød at dække behandling/genoptræning kvit og frit hos en af deres samarbejdspartnere. Det afhænger selvfølgelig af hvilken forsikring du har, men er vel også et forsøg værd hvis du vil undgå det offentlige.

Urban Legend
Brugeravatar

Jeg har heldigvis en sygeforsikring og fik dækket min fysioterapi efter en knæskade sidste vinter. Det var den gyldne vej ud af det for mit vedkommende. De gav mig sagår zoneterapi oven i hatten for at pumpe ekstra penge ud af forsikringselskabet, og hvorfor sige nej?

Urban Legend
Brugeravatar

Geografisk sted: Et bedre sted
Fordi zoneterapi er pseudovidenskab?

Messenger

Angående knæskade (primært springerknæ):
Regn med 3 måneders genoptræning, hvor du træner baller/quads minimum 3 gange om ugen. RICE behandler ikke, men lindrer smerten.
Ved knæskade må man gerne have smerte under øvelserne, men må ikke være værre efter øvelserne (der kan gå op til 1 dag).
Alle hverdagsaktiviteter såsom løb, cykling, lege med børn etc skal i princippet bremses hvis det giver udslag i knæsmerter (realitisk set holdes til et absolut minimum).
Man behandler ikke skaden ved at holde den i absolut ro (mindsker smerter dog), men resulterer ofte i forværring da man hurtigt sprænger tilbage i samme rille og overtræner senen.

edit: skal lige siges at jeg hverken er fys eller læge, men har en sundhedsfaglig udd.

City Banger
Brugeravatar

Geografisk sted: 2100
JesperXT skrev:

I tirsdags røg jeg i jorden, og landede på skulderen. Frederiksberg Skadestue konstaterede, at der intet var brækket, og bad mig holde den i ro, i nogle dage. Lørdag tog jeg på Bispebjerg Skadestue, da jeg sov af helvede til, pga. konstante smerter, og en skulder, der hoppede af led hele tiden. De henviste mig til Idrætskirurgisk Enhed, der vil kontakte mig, indenfor 5 hverdage. Ringede til dem i morges, og de har intet hørt fra skadestuen, så havde ingenting om min skade.
Nu giver jeg dem et kald, igen i morgen tidlig, og rykker for, at nogen gider scanne min skulder igen.
Hvad er der ellers at gøre? Er det bare at gå rundt, med en løs skulder? Er der nogle private alternativer? Jeg kan ikke leve, med endnu en ødelagt skulder, så er ret villig, til at kaste penge i projektet. Nogen der har erfaring, med sagsbehandlingstiderne, i sådanne situationer?

Hej Jesper.

Jeg faldt sidste år og rev 2,5 ledbånd over i skulderen af de 3, som man har. Herudover brækkede jeg skulderen og kugleledet mellem kraveben og skulder blev revet ud af led. Jeg kunne ikke bevæge armen i en måned og havde slynge på i 3-5 dage. Min fremgangsmåde var, som efterfølgende viste sig at være det helt rigtige, at bruge armen, så meget som du kan. Løft en liter mælk rundt i bevægelser, hvor du f.eks. kun bruger en bestemt bevægelse.

Grunden til, at jeg ikke blev opereret skyldes, at din fysiske tilstand/styrke/motorik typisk falder med 20-30% efter en operation og derfor er genoptræning klart det bedste selvom det tager MEGET lang tid.

Jeg sidder her nu et år efter min ulykke, hvor jeg stadig har dage, som ikke er gode. Jeg elastiktræner for at styrke musklerne omkring skulderen, da træning er den eneste vej frem. Jeg begyndte selv at genoptræne efter 4 mdr. fra absolut scratch. Jeg håber, at du kunne bruge det noget af det? Kiropraxis på Lyngbyvejen er god. :)

//Ghost

City Banger
Brugeravatar

Geografisk sted: 2100
Ghost skrev:
JesperXT skrev:

Hej Jesper.

Jeg faldt sidste år og rev 2,5 ledbånd over i skulderen af de 3, som man har. Herudover brækkede jeg skulderen og kugleledet mellem kraveben og skulder blev revet ud af led. Jeg kunne ikke bevæge armen i en måned og havde slynge på i 3-5 dage. Min fremgangsmåde var, som efterfølgende viste sig at være det helt rigtige, at bruge armen, så meget som du kan. Løft en liter mælk rundt i bevægelser, hvor du f.eks. kun bruger en bestemt bevægelse.

Grunden til, at jeg ikke blev opereret skyldes, at ens fysiske tilstand/styrke/motorik typisk falder med 20-30% efter en operation og derfor er genoptræning klart det bedste selvom det tager MEGET lang tid.

Jeg sidder her nu et år efter min ulykke, hvor jeg stadig har dage, som ikke er gode. Jeg elastiktræner for at styrke musklerne omkring skulderen, da træning er den eneste vej frem. Jeg begyndte selv at genoptræne efter 4 mdr. fra absolut scratch. Jeg håber, at du kunne bruge det noget af det? Kiropraxis på Lyngbyvejen er god. :)

//Ghost

Urban Legend
Brugeravatar

Super indlæg. Lige nu, er mit problem, at jeg ikke ved, hvad der er defekt. Og belært af sidste gang, jeg brækkede en skulder, skal jeg yde en større indsats, med genoptræningen, end jeg gjorde dengang.

City Banger

Zdrenka skrev:
Jeg har heldigvis en sygeforsikring og fik dækket min fysioterapi efter en knæskade sidste vinter. Det var den gyldne vej ud af det for mit vedkommende. De gav mig sagår zoneterapi oven i hatten for at pumpe ekstra penge ud af forsikringselskabet, og hvorfor sige nej?

Jeg har også en sygeforsikring gennem arbejdet og har gået og tænkt lidt på, om ikke man kan få dem til at hoste op med en bikefit. Har døjet lidt med både ryg og knæ ... ikke noget større, men det kunne det jo blive ;-)

Nogle tips?

Urban Legend
Brugeravatar

Whatever skrev:
Fordi zoneterapi er pseudovidenskab?

Ja. Men det er også fodmassage. Og jeg kan godt lide fodmassage.

Urban Legend
Brugeravatar

Fuck, hvor den offentlige sygesikring bare ikke imponerer mig. Efter at Idrætskirurgisk havde smidt min journal væk 2 gange, ringede jeg så til dem idag, for at finde ud af, hvornår nogen gad og bruge tid på min skulder. Jeg vil jo egentlig bare gerne vide, hvorfor den sidder løst? "Vi har en tid til dig 9. oktober". Flot. Så 35 dage, efter at skulderen er blevet skadet, har I tid til at kigge på den?
Jeg ringede så til min læge, for at få en henvisning, til en privat scanningsklinik. "Det kan man ikke få", påstod han. Besluttede mig for at være rig, og betale selv. Ringede til en klinik, der sagde at det var meget smartere, hvis jeg fik en henvisning fra min læge. Aha? Ringer tilbage til lægen, der modvilligt giver mig en henvisning. Ringer så til 6-7 klinikker, der alle har mellem 3 uger og 2 måneders ventetid, før jeg til sidst får fat i en klinik på Christianshavn, hvor sekretæren spørger lægen, om de ikke kan klemme en ind, efter normal lukketid i morgen? Jow da! Fuck yes. Så langt, så godt.

City Banger

JesperXT skrev:
Fuck, hvor den offentlige sygesikring bare ikke imponerer mig.

Det er helt til grin!! Når man har en privat sygeforsikring plejer svaret at lyde: "kan det evt. passe dig senere i dag eller i morgen?"

Urban Legend
Brugeravatar

Jeg er også medlem af Danmark, men i gruppe 5. Går med seriøse planer, om at opgradere, eller tegne endnu en forsikring.

City Banger

JesperXT skrev:
Jeg er også medlem af Danmark, men i gruppe 5. Går med seriøse planer, om at opgradere, eller tegne endnu en forsikring.

Danmark hjælper ikke meget.

De private er garanteret pissedyre - tror ikke jeg ville ha' en, hvis ikke firmaet betalte, men jeg skal da lige love for, at der er hul igennem til sundheds-sektoren, når man har en. Tror min er Codan, men er ikke sikker

Urban Legend
Brugeravatar

Jeg kan muligvis tilkøbe noget igennem jobbet (Egmont Koncernen), så det må jeg lige ha' fat i HR om.

Messenger for life!
Brugeravatar

Geografisk sted: Farum
Jeg kan helt klart tilslutte mig koret af folk med privat forsikring. Jeg fik en Rugby relateret skulderskade sidste år og ringede dagen efter til forskring, de hookede mig op med en tid samme eftermiddag på Allerød privathospital, en røntgen og MR scanning senere (der gik max en uge med det hele) og jeg var i behandling en uge senere (kiropraktik / genoptræning).

Hvis du har pension gennem dit firma følger der som regel fordelagtige sygeforsikringer med. Held og lykke med skulderen!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]