Fixie-king.dk

Forum for cykelbude og andre cykelfetichister
Dato og tid er 24. okt 2018 01:02

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 220 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Næste
Forfatter besked
Urban Legend

Geografisk sted: Østerbro
hej. jeg har lige købt en motorcykel... jaja oliesvin osv. men jeg synes sgu bare den var så flot. det er en af de her:
[billede er væk]
suzuki gt5oo totakter fra 1976
jeg er ikke engang startet med at tage mc-kørekort endnu så jeg føler mig lidt dum.
og jeg ved absolut intet om motorcyckler eller motorer i almindelighed så det var lidt af en sejr da jeg fandt ud af at sætte den i frigear i dag...

og nu kommer 1oookroners spørgsmålet:
som nogle af jer husker har jeg været meget syg og er derfor temmelig slatten i armene. så jeg er simpelthen for svag til at løfte den op på dobbeltstøttebenet... hvordan fanden kan jeg gøre det? er der et fikst trick? den vejer trods alt 3 gange så meget som mig og jeg kan ikke engang løfte min egen vægt. plus det er blevet mig strengt forbudt pga nylig operation i maven.

ihvertfald et kæmpe face palm og et ligeså stort begejstret drenget smil til mig selv.

Senest rettet af drøn 16. jun 2011 13:41, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Urban Legend
Brugeravatar

hmm..
hvis det er samme system som på den knallert jeg har stående i mit sommerhus i sverige, så kan du vel presse det ned med den ene fod og skubbe dyret tilbage så det ligesom folder sig ud af sig selv agtigt?

Titel:
Urban Legend

det er samme system, men der skal kraftedme mange kræfter til (relativt i forhold til min vægt og styrke).

Titel:
Urban Legend

heldigvis ligger synshallen ca 15o meter væk så jeg håber på at kunne mase den derned i morgen. nu hvor jeg kan sætte den i frigear går det nok lidt nemmere.

Titel:
Urban Legend
Brugeravatar

drøn skrev:
heldigvis ligger synshallen ca 15o meter væk så jeg håber på at kunne mase den derned i morgen. nu hvor jeg kan sætte den i frigear går det nok lidt nemmere.

ja det lyder da super handy, held og lykke med det.
og flot mc, den kan du godt være bekendt at køre på...

forresten virker dit avatar ikke.
i hvert fald ikke på hos mig.

Titel:
Urban Legend

jeg har set det med min avatar. har bare ikke gidet at gøre noget ved det så fra nu af vil jeg være kendt som manden uden ansigt. lyder godt og mystisk, ikke?

den jeg har købt er gul og med mere rust på udstødningen og så er det et mere sporty styr på.

Titel:
Urban Legend
Brugeravatar

drøn skrev:
jeg har set det med min avatar. har bare ikke gidet at gøre noget ved det så fra nu af vil jeg være kendt som manden uden ansigt. lyder godt og mystisk, ikke?

den jeg har købt er gul og med mere rust på udstødningen og så er det et mere sporty styr på.

altså, jeg ved ikke hvor "godt og mystisk" dette er: Billede, det ikon har altid irriteret mig på en underligt tiltrækkende måde.
men whatever floats your boat :wink:

Titel:
Dispatcher
Brugeravatar

Geografisk sted: 2200
Lad være med at bruge dobbeltstøtteben og brug sidefod... Jeg har tidligere haft en TL1000R og en CBR600RR, hvoraf den ene vejer laaaangt mere end den der, og det var aldrig noget problem.

Der er ikke noget mystisk trick til hvordan du kan få den op andet end skubbe den baglæns og så hoppe ned på foden.. Så burde den selv hive sig op.. Men hvis du ikke rigtig har nogen kræfter kan det også bare ende med at du ligger hen over den eller den over dig =)....

Såååå brug sidestøtten always!

Titel:
Urban Legend

jeg fik at vide at den kan finde på at lække lidt fra den venstre karburator hvis den står for meget på sidestøttefoden. har ikke set noget endnu dog.

er der iøvrigt nogen der kender et sted hvor man kan få en veteranforsikring uden krav om privatbil og aflåst garage?

mit forsikringselskab siger 43oo om året for ansvar og kasko. det er egentlig ok, men det kunne bare være fedt med en helt billig forsikring.

Titel:
Dispatcher
Brugeravatar

Geografisk sted: 2200
drøn skrev:
jeg fik at vide at den kan finde på at lække lidt fra den venstre karburator hvis den står for meget på sidestøttefoden. har ikke set noget endnu dog.

Det burde den heller ikke, jo mindre du lader den stå på siden vinteren over eller i længere perioder af gangen (måneder).

Min ene kværn var kun med sidefod. Det var ikke noget problem.. Men at skulle hive den op på dobbeltfod ville også være 200 kg. selvmord

Billede

Titel:
Urban Legend
Brugeravatar

Geografisk sted: Fuck alt
drøn skrev:
er der iøvrigt nogen der kender et sted hvor man kan få en veteranforsikring uden krav om privatbil og aflåst garage?

Jeg har ikke fundet noget endnu, men når jeg bliver seriøs omkring at få plader på nogle af mine veterancykler, har jeg tænkt mig at ta' fat i Runa og argumentere hårdt og længe for at min cykel er mit daglige transportmiddel, at det er fjollet at der er krav om garage når det kun er ansvarsforsikring, og at vi da bare kan aftale et årligt kilometertal, som de synes dækker fritidskørsel...

drøn skrev:
mit forsikringselskab siger 43oo om året for ansvar og kasko. det er egentlig ok, men det kunne bare være fedt med en helt billig forsikring.

Det lyder bestemt rimeligt, men hvad skal du med kasko på den? Hvad har den kostet?
Jeg tror i øvrigt jeg har en manual liggende til den som pdf, hvis du mangler...

Titel:
Urban Legend

JesperXT skrev:
drøn skrev:

Jeg har ikke fundet noget endnu, men når jeg bliver seriøs omkring at få plader på nogle af mine veterancykler, har jeg tænkt mig at ta' fat i Runa og argumentere hårdt og længe for at min cykel er mit daglige transportmiddel, at det er fjollet at der er krav om garage når det kun er ansvarsforsikring, og at vi da bare kan aftale et årligt kilometertal, som de synes dækker fritidskørsel...

drøn skrev:

Det lyder bestemt rimeligt, men hvad skal du med kasko på den? Hvad har den kostet?
Jeg tror i øvrigt jeg har en manual liggende til den som pdf, hvis du mangler...

jeg har runa, men har ikke taget den store diskussion med dem.
har slet ikke overvejet ikke at have kasko... den har kostet 1o5oo så det er jo ikke alverden, det er bare meget rart at være dækket i hoved og røv jo.

ansvar er på 24oo så hvis jeg undlader kasko har jeg sparet nok til at købe en ny efter 5 år. hmmm...

Titel:
Urban Legend
Brugeravatar

Geografisk sted: Fuck alt
Stenet at din kasko/ansvar er så lav, når din ansvar alene er så høj? Jeg giver 1000,- (?) årligt i ansvar på en 550cc Yamaha fra '83.

Titel:
Urban Legend

også hos runa?
måske har du mere ancinnitet, jeg har aldrig haft et motorøretøj før.

Titel:
Dispatcher
Brugeravatar

Tillykke med købet - hvis du vælter på den og skal have den rejst op igen - så sig til - jeg bor jo i nærheden hvis armene ikke kan bære :lol:

Skal du renovere den, eller hvad er dine planer? Fedt at du bare har gjort det - jeg har også været tæt på, men har ikke taget springet endnu. Jeg glæder mig også til at få mere plads - har allerede kig på de første 4 kværne der forhåbentlig skal bo hos mig i fremtiden.

Hvis du får lyst til at lave den radikalt om, eller bare hente inspiration til at gøre personlig, kan jeg anbefale at kigge på www.wrenchmonkess.com eller www.customfighters.com.

Titel:
Urban Legend

Kender det godt. Jeg har sådan en her fra '76. Lækker maskine.

Jeg giver ca. 1500 kr i kasko hos Runa om året, men den er forsikret som veteran og jeg skal vist også være medlem af en veteranklub. Kan snart ikke huske det længere.

Billede

Titel:
Urban Legend

Spearo skrev:
Tillykke med købet - hvis du vælter på den og skal have den rejst op igen - så sig til - jeg bor jo i nærheden hvis armene ikke kan bære :lol:

tak. det kan jo godt være det bliver aktuelt.

Spearo skrev:
Skal du renovere den, eller hvad er dine planer? Fedt at du bare har gjort det - jeg har også været tæt på, men har ikke taget springet endnu. Jeg glæder mig også til at få mere plads - har allerede kig på de første 4 kværne der forhåbentlig skal bo hos mig i fremtiden.

Hvis du får lyst til at lave den radikalt om, eller bare hente inspiration til at gøre personlig, kan jeg anbefale at kigge på www.wrenchmonkess.com eller www.customfighters.com.

jeg hverken orker eller har råd til et større projekt, men caferacerlooket har været stor inspiration til valget af den. har efterhånden gloet en del på dotheton.com.
hvis jeg skulle ændre noget ville jeg starte med et fladt sæde med den der lille bule bagpå og så trimme bagslærmen helt ned.
racerstyret alene gør nu godt både for udseendet og kørestilling. jeg må lige poste billeder senere.

Titel:
Urban Legend

Marcelovich skrev:

Jeg giver ca. 1500 kr i kasko hos Runa om året, men den er forsikret som veteran og jeg skal vist også være medlem af en veteranklub. Kan snart ikke huske det længere.

for at få den klassisk-/veteranforsikret stiller de krav bl.a. krav om at man skal være medlem i en klub samt have en bil som primært køretøj. derudover skal mcen stå i fast aflåst garage når man ikke sidder på den. af alle deres krav er det kun de to sidste der jeg ikke kan opfylde. pis ogs!

Titel:
Urban Legend

jesperxt: du må meget gerne sende mig den pdf hvis du gider. du får lige en pm med adresse.
jeg skal nemlig lige have kigget på relæet til det højre blinklys.

Titel:
Dispatcher
Brugeravatar

Marcelovich skrev:

Den holder vel tilfældigvis ikke så langt fra Nørrebrogade?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 220 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]