Fixie-king.dk

Forum for cykelbude og andre cykelfetichister
It is currently 21 May 2013, 08:40

All times are UTC + 1 hour

Post new topic Reply to topic  [ 108 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
Author Message
PostPosted: 11 May 2013, 10:47 
Urban Legend

Så vågner man op her til morgen til en smadret Nørrebrogade. Det viser sig, at det er nogen, der gerne vil reclaime gaderne, der har gjort det. Jeg ved, at der er nogen herindefra, der støtter det synspunkt. Lige pt. er jeg ikke selv en af dem. Men det kan da godt være, at jeg ville støtte synspunktet (ikke metoderne), hvis jeg vidste, hvad det handlede om. Er der nogen, der kan forklare, hvad det handler om?

Image

Profile  

PostPosted: 11 May 2013, 10:49 
Urban Legend

Flot billede.

Profile  

PostPosted: 11 May 2013, 11:11 
Urban Legend

nu er jeg ofte ikke den mest velformulerede, men som jeg forstår det handler det om at man føler sig forvist fra gadebilledet.
man føler her er blevet for pænt og stille/ordentligt/kedeligt. man har ikke længere ret/lov til at have det lidt sjovt og festligt (heller ikke på den ordentlige måde) uden at skulle igennem et udtrættende papirhelvede og garantere alt muligt, man ikke kan osv. der er ikke plads til særlig meget spontanitet og anderledeshed. alle, der har været tovholder for alleycat eller andre åbne arrangementer med mere musik end en getthoblaster ved det.
man genkræver sin ret til at bruge det offentlige rum som selv man vil - ikke kun som flertallet og ordensmagten vil.
den sag kan jeg gå ind for. metoderne har jeg længe været for gammel/voksen til.

Profile  

PostPosted: 11 May 2013, 11:21 
Rookie

Hvis man føler sig forvist for gadebilledet, er da det en fantastisk ide at tage ud og smadre ting, brænde alle mulige ting ned, og gør skade på parkeret biler. Det løser da helt sikkert det hele, autonome er nogle klaphatte. De er som små børn der ikke for deres vilje.

Alt sundfornuft er forsvundet fra deres hovede, og hver gang de utilfredse med noget, så skal der bare laves ballade og smadre ting. Uden at tænke over hvem det går ud over.
Også skal de altid pive efterfølgende, over hvor grove politiet er imod dem, det er simpelthen så sjov.

Profile  

PostPosted: 11 May 2013, 11:45 
Rookie

jeg genkender og anerkender at det kan være vanskeligt at afholde arrangementer .
jeg har været med til at afholde biltræf på bar bondemark det tager et halvt år at få alle godkendelser.
det bliver man lidt træt af og kan godt genkende frustrationerne.
nu har vi holdt 3 loppemarkeder hvor vi har indtaget gaden,ingen blev vrede og intet politi.
problemet er hvis man får lyst til at lave bål eller virke skræmmende,det tænder nogle.
jeg syntes at man skal lave alt det bål man har lyst til i sin egen have,bare ikke i det offentlige rum.
personligt er jeg ligeglad hvordan folk vil leve,bare man ikke forventer at jeg og andre skal være med til at financiere det.
her tænker jeg på at indtage et hus og forvente at man kan beholde det.
hvis man vil have noget i denne verden må man bede pænt om det eller købe/leje det basta.
venlig og fredelig sommerhilsen fra hipstergnuen.

Profile  

PostPosted: 11 May 2013, 11:47 
Urban Legend

Virkelig godt og velformuleret indlæg, du har begået der, drøn.... Et af årets bedste på FK imo.

Og langt henad vejen, er jeg enig i synspunkterne. Jeg synes, at det er fedt, når folk arrangerer noget eller gør noget spontant, når det har et socialt sigte. Men skal det forstås sådan, at man spontant ønsker at holde en fest midt på gaden - altså der hvor busserne kører på Nørrebrogade?

Profile  

PostPosted: 11 May 2013, 12:09 
Urban Legend

For helvede, nu ender det med at de forlænger cykelrazziaen da de skulle bruge dollars på at det her lort.
Image

Profile  

PostPosted: 11 May 2013, 12:19 
Urban Legend

Macho Man wrote:
For helvede, nu ender det med at de forlænger cykelrazziaen da de skulle bruge dollars på at det her lort.

Hehe... No worries. Penge fra bøder går ikke til politiet. De går til skoler, sygehuse, biblioteker, arbejdsløse, statens bygninger osv...

De betjente, der har deltaget i arbejdet i nat, skal formentlig bare afspadsere den ekstra tid, de har brugt. Hvis det får nogen betydning for noget set fra et ressourcemæssigt synspunkt, så får det betydning for bekæmpelsen af anden kriminalitet fx bandekriminalitet, efterforskning af drabssager, indbrudssager, tyverisager, sager om hård narkokriminalitet, gaderøverisager osv.

Jeg kan i øvrigt tilføje, at hvis folk sidder og er bitre over, at politiet ikke har tid til at efterforske den slags cykeltyve, som ejerne af de stjålne cykler finder på DBA og andre steder, når de pludselig ser, at deres stjålne cykel er til salg på nettet, så er det blandt andet pga. episoder som denne her, der gør, at politiets ressourcer er begrænsede...

Last edited by Slagterhunden on 11 May 2013, 12:21, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: 11 May 2013, 12:20 
Urban Legend

At se folk der kæmper for 'noget', uden brug af kugler er dejligt - særligt når man ser på de uhyrligheder der foregår udenfor lille Paradis Danmark.

Og ja gid alle var venner med alle og man kunne bolle rundt på kryds og tværs uden følelse af afmagt og frustration. - og det er liiige før vi kan dette sweet-utopia her i landet, men nogle gange får nogle nok.

Profile  

PostPosted: 11 May 2013, 12:22 
Urban Legend

JA-hatten wrote:
At se folk der kæmper for 'noget', uden brug af kugler er dejligt - særligt når man ser på de uhyrligheder der foregår udenfor lille Paradis Danmark.

Og ja gid alle var venner med alle og man kunne bolle rundt på kryds og tværs uden følelse af afmagt og frustration. - og det er liiige før vi kan dette sweet-utopia her i landet, men nogle gange får nogle nok.

Blot til information, så blev der kastet med sten og flasker mod politiet. Men ja det er dejligt at se, at der kæmpes uden deciderede våben.

Profile  

PostPosted: 11 May 2013, 12:44 
Urban Legend

Slagterhunden wrote:
Virkelig godt og velformuleret indlæg, du har begået der, drøn.... Et af årets bedste på FK imo.

tak, ja det blev bedre, end jeg havde forventet.
bare husk at jeg ikke er talsmand for noget og kan have misforstået alting. mit indlæg var blot de tanker, jeg har haft når jeg har været på gaden.
jeg aner intet om gvad der er sket i nat dog. måske er 'reclaim the streets' udtrykket blevet forvansket en del.
det virker også som om der før i tiden var langt flere tangenter at spille på og 'reclaim' arrangementerne for 5- 10 år siden var ren fest og farver. og balladen kom først når festen blev lukket med knipler og strips.
det er selvfølgelig også et meget sandsynligt secnarie for den aktuelle sag et en rimelig fredelig fest er blevet lukket på en provokerende måde som så har ført til bål og brand og desperate forsøg på magtdemonstrationer.

Profile  

PostPosted: 11 May 2013, 17:20 
Messenger

Jeg fatter det heller ikke - forkælede mennesker som ikke har fået deres vilje!

Husker lige før at de lukkede "ungsomshuset" på Jagtvejen, at der var en demo et par dage inden. Talsmanden for "ungeren" står på direkte TV og fortæller, at det er en helt fredelig demo. Der går så lige 100 meter før den forreste linie ifører sig masker og hjelme og begynder at smide kanonslag og slå med jernstænger mod politet. Dette i en fredelig demo, hvor der også var børn. Men tænker de har en anden begrebsopfattelse end andre "fredelig" = ekstrem voldelig......

Så der skal slåes hårdt ned på sådanne typer, for de har ikke fatter meget af at være en del af et samfund!

Profile  

PostPosted: 11 May 2013, 17:33 
Urban Legend

Mistænkt flaskekaster brød sammen i retten

Profile  

PostPosted: 11 May 2013, 22:52 
Trafikmutant

JAAH GODAW DÅ de skal bare ha med Æ knippel de autonome og de SÅRTE så de kan lære hvordan man skal opføre sig og gå ordentlig i takt, her i vores "demokrati" skal man bare ned med nakken hvis man ikke mener at kapitalismen og penge er det vores samfund skal bygges på
se her hvordan de forkælede børn fra nordsjælland får kærligheden af føle så de kan lære at det kun er politiet som må bruge vold http://www.youtube.com/watch?v=b88-4ZH99q0
JAA DET BAR DÆJLIG

Profile  

PostPosted: 11 May 2013, 22:55 
Kongen af Svendborg #1

Du er sgu en snotskovl

Profile  

PostPosted: 11 May 2013, 23:10 
Trafikmutant

Hvordan man kan forsvare at ødelægge og brænde en halv bydel af, bare fordi man ikke synes at kapitalisme og penge er det fedeste i verden lærer jeg aldrig at forstå!

Måske du kan uddybe MadsRuud? Du lyder til at have styr på det hele.

Profile  

PostPosted: 11 May 2013, 23:20 
Rookie

Image

Profile  

PostPosted: 11 May 2013, 23:35 
Messenger

Jeg kan ikke forsvare det, men fremgangsmåden fra politiet er jo heller ikke noget som er til at juble over..

Profile  

PostPosted: 11 May 2013, 23:49 
Trafikmutant

Osten har sikkert også en del af skylden for, at det går galt. Hvor stor skal man vist have været en del af det for at vurdere. Men jeg synes det er lidt påfaldende, at hver eneste gang der bliver anmeldt en 'fredelig' demonstration fra den her gruppe udvikler det sig til afbrændte biler, containere og kast af diverse genstande efter politiet.

Uanset hvor provokerende man som autonom, eller hvad man kalder sig, synes at politiet er, er det ikke den rigtige reaktion at sætte ild til det hele. Det eneste man sikrer sig er, at man fremstiller sig selv som en flok børnehavebørn, der ikke får hvad man vil have. Hvilket jo bare gør, at den almene borger og politikerne får et endnu dårligere billede af den her flok mennesker og så bliver der slet ikke lyttet til dem.

Jeg er fuldstændig ligeglad med hvilke holdninger man har, hvis bare man kan udtrykke det på en lidt civiliseret måde.

Profile  

PostPosted: 12 May 2013, 00:43 
Pedal Mafiosi

Image

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 108 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5, 6  Next

All times are UTC + 1 hour