Fixie-king.dk

Forum for cykelbude og andre cykelfetichister
It is currently 20 May 2013, 08:44

All times are UTC + 1 hour

Post new topic Reply to topic  [ 18 posts ] 
Author Message
 Post subject: Føler: shortjohn
PostPosted: 24 Apr 2012, 17:28 
City Banger

Austin fandt i vinters min vens shortjohn. Da jeg fik den hjem var planen at fikse den op til ham når han landede i Kbh. igen. Imellemtiden har fjolset valgt at blive boende i Berlin. Han overvejer at sælge derfor at sælge den. Jeg lovede at høre herinde om der var nogen der var interesseret herinde. Det skal siges at man må se det som et projekt eftersom der er meget der skal skiftes ud eller skilles og renses i bund.
Således må påregnes nyt hjulsæt og krankboks.

Billeder fra tråden hvor Austin fandt den: viewtopic.php?f=25&t=14104&p=181014&hilit=shortjohn#p181014

Dette er blot en føler. Han er ikke urealistisk omkring hvad han kan få for den, men han har stadig meget love for den så den ryger ikke for en faxekondi og et håndjob fra din mor :shock:

Byd hvis det har interesse. Han kunne også godt være interesseret i at bytte til noget stål omkring str. 55/56 gerne råt eller med en nogenlunde lakering.

Profile  

Post subject: Re: Føler: shortjohn
PostPosted: 24 Apr 2012, 18:35 
Pedal Mafiosi

Jeg kunne sagtens være interesseret i et short john rebuild, men har din ven ikke selv et forslag til pris? Det er lidt svært at byde når man ikke kender den konkrete tilstand.
Og er det muligt at komme forbi og kigge på den? (jeg har hverken lyst til at skambyde eller byde mere end den er værd...)

Profile  

PostPosted: 24 Apr 2012, 18:37 
City Banger

han har en pris i hovedet. Den har jeg så sagt til ham er urealistisk og dikteret af hans forhold til cyklen. Det er muligt at komme og bese den naturligvis.

Profile  

PostPosted: 24 Apr 2012, 19:43 
Pedal Mafiosi

Den må være meget urealistisk, hvis du ikke vil sige hvad den er? :)
Har du fortalt ham at den kræver en kærlig hånd? Just spill it! Hvis jeg synes det er for dyrt, kan jeg jo bare lade være med at byde, no harm done...

Profile  

PostPosted: 24 Apr 2012, 20:28 
City Banger

han sagde 2,5 hvilket jeg synes er alt for dyrt..

Profile  

PostPosted: 24 Apr 2012, 22:43 
Messenger for life!

kan den køre som den er?

følger lige lidt med for jeg har også en ekstra stående..

Profile  

PostPosted: 24 Apr 2012, 23:24 
City Banger

som du kan læse ud fra Austin's MIA post kan den køre, meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeen det er noget helt fucked-up-dodgy-jeg vil-dø-ung-kørsel vi snakker. Som sagt to nye hjul og krankboks er minimum. Jeg har også tidligere sagt at 2,5 ikke er på tale. Jeg vil ikke stille mig til dommer overfor en cykel der ikke er min og som jeg ikke har noget forhold til. Dog vil jeg sige at et shortjohn stel ikke er helt billigt med mindre du bor i jylland og din far som samtidig er din fætter har en som han plejede at køre din hund AKA. søster til dyrestævne på. Folk er velkomne til at komme og bese dyret (ikke den jydske hundsøster). Jeg ville tro umiddelbart at et ok bud ville være omkring 1000.-
Hvor om alting er, skulle der sidde nogen med et billigt hjulsæt til sådan en karl her, hører jeg gerne og så køber jeg den sgu selv af ham.

Profile  

PostPosted: 25 Apr 2012, 06:09 
Wannabe

Til køber har jeg er Orginal Kranksæt med pedal arme.

Profile  

PostPosted: 25 Apr 2012, 09:36 
Urban Legend

For 2.5 kan man få en velfungerende på dba.

Jeg fik min stjålet for nogle uger siden, så jeg kunne godt være interesseret. Men sådan et hjulsæt er røv og nøgler at støve op. Jeg giver det lige en tænker! :)

Profile  

PostPosted: 25 Apr 2012, 10:14 
Messenger for life!

Jeg købte 3 short john for 2000,- og ringede til fabrikken om nye dele. De sendte mig det alt hvad jeg skulle bruge og brugte måske 2000,- på to nye hjul (3 gear), skærme, krank og lidt andre ting. (til at bygge 1 af de 3 op)

Profile  

PostPosted: 25 Apr 2012, 10:27 
City Banger

Løven wrote:
For 2.5 kan man få en velfungerende på dba.

Jeg fik min stjålet for nogle uger siden, så jeg kunne godt være interesseret. Men sådan et hjulsæt er røv og nøgler at støve op. Jeg giver det lige en tænker! :)

Hey Løven. Som sagt er jeg udemærket klar over at 2,5 er overpris i den helt perverse ende. Du tænker bare over det og melder tilbage hvis du vil komme og kigge på den.
Jeg har tit selv overvejet om man ikke bare kunne købe nogle billige hjul fra thansen og give dem en gang Molotow. Det er selvfølgelig ikke så "true" mod originalen, men altså, hvad fanden...
Jeg har været inde hos Velobris eller hvad fanden de hedder og det gør jeg aldrig igen. Mage til arrogante røvhuller skal man lede længe efter. De sælger forresten heller ikke reserverdele fik jeg fortalt på en meget nedladende måde.

Profile  

PostPosted: 25 Apr 2012, 10:29 
City Banger

Magnus wrote:
Jeg købte 3 short john for 2000,- og ringede til fabrikken om nye dele. De sendte mig det alt hvad jeg skulle bruge og brugte måske 2000,- på to nye hjul (3 gear), skærme, krank og lidt andre ting. (til at bygge 1 af de 3 op)

I don't get your point?? Ja det er dyrt at købe dele til shortjohns. Det har du ret i (hvis det var din pointe).

Edit: Det kan også være at man kan redde baghjulet, hvis man har mod på at skille og rense et fodbremsenav... Jeg gad personligt bare ikke.

Profile  

PostPosted: 25 Apr 2012, 11:43 
Urban Legend

Velorbis er nogle fuckhoveder, der godt ved hvad de skal have for deres museumscykler. Ikke desto mindre, kan et thansen hjulsæt nok ikke gøre det med mindre man kun har planer om at køre i nogle måneder og uden tung last.

Hvor står den?

Profile  

PostPosted: 25 Apr 2012, 12:16 
Messenger for life!

perugia wrote:
Magnus wrote:

I don't get your point?? Ja det er dyrt at købe dele til shortjohns. Det har du ret i (hvis det var din pointe).

Edit: Det kan også være at man kan redde baghjulet, hvis man har mod på at skille og rense et fodbremsenav... Jeg gad personligt bare ikke.

Jeg skrev det bare så folk havde lidt at realtere til hvis de overvejer at bygge den.. Synes da ikke det er dyrt.. Jeg har samlet brugt lidt over 3000,- på min tror jeg - og den står med nærmest al nyt på..

Profile  

PostPosted: 25 Apr 2012, 12:22 
City Banger

OK hvem skrev du til for reservedele? Har de webshop osv.?

Profile  

PostPosted: 25 Apr 2012, 12:34 
Messenger for life!

de cykler jeg fik fat i var lavet af EsimeX - det er et dansk firma - det er blandt andet dem de sælger i Cykelbanditten. Der var en flink mand jeg snakkede med der som kunne sende mig alt hvad jeg skulle bruge.

Min model er en "Acrobat"

http://www.longjohnbike.dk/acrobat.htm

Profile  

PostPosted: 25 Apr 2012, 12:38 
City Banger

Løven wrote:
Velorbis er nogle fuckhoveder, der godt ved hvad de skal have for deres museumscykler. Ikke desto mindre, kan et thansen hjulsæt nok ikke gøre det med mindre man kun har planer om at køre i nogle måneder og uden tung last.

Hvor står den?

Den står på nørrebro. Lige ved rigshospitalets kollegie. PM for præcis adr.

Profile  

PostPosted: 25 Apr 2012, 12:43 
Urban Legend

Ok, så giver det jo mening med prisen. Kvaliteten følger jo som regel med, og med cykelfalittens ladcykler får man kan-ikke-tåle-salt-eller-tung-belastning-sliddele. Sådan ca ligesom i Thansen.

De gamle SCO shortjohns (den, der sælges) samt de nye Velorbis er i meget højere kvalitet! Og vil man bygge den op med de rigtige dele, kommer det også til at koste derefter.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 18 posts ] 

All times are UTC + 1 hour