Fixie-king.dk

Forum for cykelbude og andre cykelfetichister
It is currently 19 May 2013, 15:19

All times are UTC + 1 hour

Post new topic Reply to topic  [ 14 posts ] 
Author Message
PostPosted: 12 Jun 2012, 00:45 
Den stille type

Edit: Jeg HAR nu fundet og købt min nye gamle beater!

Hej allesammen,

Jeg har nu lurket en hel del herinde efterhånden, og nu er det blevet tid til at forsøge mig ud i en lidt mere simpel cykel...

Jeg fik stjålet min hverdagscykel for halvanden måned siden og har endelig - efter 3-0 til de langfingrede sataner - indset, at jeg bliver nødt til at have en beater/stationscykel, som kan få lov til at stå på stationen og så have en lidt mere kvalitetsbevidst cykel til "joyrides".

En billig beater kan så være mit forsøg med SS/Fixie og få lidt erfaringer med det, før jeg køber en fuldblods-fixie til de få dage vi har uden sne/sjask og salt på vejene :)

Jeg har nu kigget efter passende cykler på dba.dk og guloggratis.dk i en måneds tid, men markedet er dælme smalt for en person med mine mål...

Jeg er 2.01 m. høj med en skridthøjde på 100 cm, så bikebuster fortæller mig, at jeg skal have en stelstr. 67 cm. (der er vist ikke ret mange af den slags!)... Men det jeg søger kan opsummeres til flg.:

Stelstr.: Stor! Formentlig i hvert fald 63 og opefter.
Type: SS/Fixie - jeg har dog også mod på at lave en conversion om nødvendigt.
Ramme: Helt klart en tynd stålramme, selvom jeg efterhånden har indset, at det er et "krav" jeg kan blive nødt til at fravige...
Budget: 1000-1500,-
Område: jeg bor på Midtsjælland, men har ofte afstikkere til Sydsjælland og med mellemrum til Fyn og KBH

Jeg håber måske lidt på, at der kunne være en enkelt eller to af jer entusiaster, der har samme vertikale udfordring som mig, og som måske ligger inde med noget der kunne "sendes videre".

Man bliver lidt træt af passivt at vente passivt på, at det rette dukker op på dba.dk osv.... Særligt når folk er PIV-ringe til at oplyse stelstr. i deres salgsannoncer :(

Last edited by Skod on 14 Jun 2012, 12:56, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: 12 Jun 2012, 05:19 
Urban Legend

Det skal nok gå alt sammen - så vidt jeg husker er Zdrenkas skridt 100cm. Med lidt setback på pløkken og lang frempind skulle en 60'er nok kunne komme til at spille max.
Image

Og velkommen til verden ;-)

Profile  

PostPosted: 12 Jun 2012, 08:16 
Den stille type

Tak for velkomsten, JA-hat...

Jeg havde førhen en Everton i str. 60, som jeg dog selv syntes jeg voksede fra... Den virkede bare "bette" uanset hvad jeg gjorde... Derfor havde jeg egentlig opgivet den str lidt. Måske geometrien har spillet ind...? Eller også har jeg bare nogle andre dimensioner der også er lidt underlige...

Jeg prøver at "åbne" lidt op for den str igen og ser om der kunne være noget. :/

Profile  

PostPosted: 12 Jun 2012, 08:37 
Messenger for life!

Du kan prøve om du kan finde en Spirit i str. 64. Toprøret måler lidt over 58cm c-c og sadelrøret lidt over 60cm c-c. Med nogle af hattens tricks burde det kunne lade sig gøre. Jeg er 190, har samme stel og kører med inline sadelpind og 100mm frempind.

Profile  

PostPosted: 12 Jun 2012, 08:46 
Den stille type

Ville det ikke være ret naivt at lede efter en Spirit med mit budget?

Profile  

PostPosted: 13 Jun 2012, 10:59 
Messenger for life!

ja.

Profile  

PostPosted: 13 Jun 2012, 21:13 
Messenger

http://www.dba.dk/herrecykel-jensen-63-cm/id-83760129/ Det kan vel betegnes som en stor cykel.

Profile  

PostPosted: 13 Jun 2012, 22:53 
Urban Legend

ng010 wrote:
http://www.dba.dk/herrecykel-jensen-63-cm/id-83760129/ Det kan vel betegnes som en stor cykel.

Den er så stor at den får hjulene til at ligne 650c

Profile  

PostPosted: 13 Jun 2012, 23:06 
Urban Legend

Køb mayn - smid en Nitto Jaguar frempind på, random drop - BAM!

Profile  

PostPosted: 14 Jun 2012, 06:29 
Den stille type

ng010 wrote:

Pudsigt nok reagerede jeg faktisk på den annonce med det samme jeg så den, ca. en halv time efter at den var slået op... Skal ud og se den her til formiddag! :)

Men ser jo ud til at den allerede har fået "stamp of approval" af jer herinde, så det bliver nok kort process... Den ryger sgu nok med hjem. ;)

Undrer mig lidt over, at stelnummeret starter med WAK... Det passer da ikke helt overens med, at det er en Jensen? Det ser jo ud til at være originale decals?

Profile  

PostPosted: 14 Jun 2012, 08:37 
Messenger

http://da.wikipedia.org/wiki/Det_danske ... for_cykler

Importeret (W) af Åge Krøll (AK)? og fra 1994 grundet K til sidst.

Denne colnago har også wak: http://www.ebay.co.uk/itm/Colnago-Maste ... 529wt_1270

Profile  

PostPosted: 14 Jun 2012, 10:54 
Urban Legend

^57 bliver lækkert TOÖIGHT til herren :P

Profile  

PostPosted: 14 Jun 2012, 11:18 
Messenger

JA-hatten wrote:
^57 bliver lækkert TOÖIGHT til herren :P

Det var mere af hensyn til stelnummeret, den har også AK, så den må være importeret af Åge.

Profile  

PostPosted: 14 Jun 2012, 11:36 
Den stille type

Så leger jeg da bare, at det er en Colnago ;)

Så fik jeg den hjem, og kunne konstatere, at det retteligt var en 65-ramme... Noget nær perfect fit! Dog er der en mindre bule i overrøret, som gør det en lille bitte smule skævt. Dog tilsyneladende ikke noget, der er vitalt. Slet ikke når den skal bruges som beater til og fra stationen!

Happy days! :D

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 14 posts ] 

All times are UTC + 1 hour